Senaste nytt

Access till Sky Team lounger

Reser business SAN-SFO med Skywest och vidare med SAS till CPH. På SFO förstår jag det som att det är AF-loungen som gäller men blir inte klok på hur det är i SAN. Skywest verkar flyga åt olika bolag och just denna flight, AS3352, verkar vara med Alaska airlines. Någon som vet vad jag kan förvänta i loungeutbud mig på SAN?

Åker från JFK, inrikes. Kom in på Delta Club B32 på JFK T4.
Kom från CPH.
De sade ”bara utrikes”. Jag sade att jag kom från CPH, då gick det bra.
Tur eller ska det gå?
(Plus samt SKY Elite Plus)

Reser business SAN-SFO med Skywest och vidare med SAS till CPH. På SFO förstår jag det som att det är AF-loungen som gäller men blir inte klok på hur det är i SAN. Skywest verkar flyga åt olika bolag och just denna flight, AS3352, verkar vara med Alaska airlines. Någon som vet vad jag kan förvänta i loungeutbud mig på SAN?
För att komma in i någon lounge på SAN så behöver du Alaskan Lounge+ medlemskap, vilket jag antar att du inte har. Flyger man Domestic First har man tillgång till Alaskans egna lounger, men någon sådan har de inte på SAN.
Sen finns det säkert någon 3e parts lounge du kan komma in i med rätt kreditkort/medlemskap också, men det framgår inte om du har några sådana.

Åker från JFK, inrikes. Kom in på Delta Club B32 på JFK T4.
Kom från CPH.
De sade ”bara utrikes”. Jag sade att jag kom från CPH, då gick det bra.
Tur eller ska det gå?
(Plus samt SKY Elite Plus)
Det ska gå. Det är "bara utrikes eller om man har anslutning till/från utrikes" som är regeln (där båda flighterna är med Skyteam bolag).

För att komma in i någon lounge på SAN så behöver du Alaskan Lounge+ medlemskap, vilket jag antar att du inte har. Flyger man Domestic First har man tillgång till Alaskans egna lounger, men någon sådan har de inte på SAN.
Sen finns det säkert någon 3e parts lounge du kan komma in i med rätt kreditkort/medlemskap också, men det framgår inte om du har några sådana.
Har Skyteam Elite Plus/EBD annars inget kreditkort som ger access.

Precis som mha321 skriver ovan så hade du i teorin kommit in i SAN om du flyger domestic connecting to international om båda är operated by Skyteam

I veckan ska jag flyga ARN-EWR-BOS i business, bokat via SAS men domestic med Delta i first. Är EB Guld. Kommer jag att släppas in i Delta-loungen i Terminal A eller behöver jag stanna kvar i SAS-loungen i Terminal B? Ca 5h layover.

I veckan ska jag flyga ARN-EWR-BOS i business, bokat via SAS men domestic med Delta i first. Är EB Guld. Kommer jag att släppas in i Delta-loungen i Terminal A eller behöver jag stanna kvar i SAS-loungen i Terminal B? Ca 5h layover.
Du kan inte stanna i sas Lounge, eftersom du måste gå genom immigration.

Men med same day connection bör du komma in i delta sly club.

Någon som nyligen flugit från EWR och vet om gamla SAS-, nuvarande AF-loungen fortfarande ger access för SAS plus? Ska dit i slutet av mars.

Toppen