HCas
Medlem
Jag är väl knappast den enda som började mina resedagar med Ryanair under 00-talet när en viktig del av marknadsföringen var att allt skulle kännas så billigt och tacky som det överhuvudtaget var möjligt. Det började redan när man bokade resan på en webbsida som såg ut att vara hemmasnickrad av någon html-entusiast från www:s barndom och man var tvungen att vara oerhört försiktig för att inte råka ut för merförsäljning eller rena lurendrejerier. När man sedan kom till flygplatsen möttes man av personal som uppenbart hade instruktioner att behandla passagerarna som djur och väl ombord fortsatte förnedringarna i rask takt med säten utan stolsficka, skrikig försäljning av "scratch cards" och någon slags proto-e-cigg, överprisad whisky som serverades ur plastpåse och självgoda utrop om landning före (den säkerligen generöst tilltagna) tidtabellen. Och som kronan på verket kom vanligtvis en tvåtimmars busstransfer från den forna flygbasen på vischan till staden dit man faktiskt skulle.
Kan inte säga att jag saknar det något vidare men började fundera idag om detta har försvunnit och att man även inom LCC-världen helt har konvergerat mot en slags helt ok minimistandard à la Norwegian - eller om den gamla stilen fortfarande lever kvar inom några bolag som man skulle kunna ta en nostalgiresa med? Någon som har koll eller upplevelser av detta i närtid?
Kan inte säga att jag saknar det något vidare men började fundera idag om detta har försvunnit och att man även inom LCC-världen helt har konvergerat mot en slags helt ok minimistandard à la Norwegian - eller om den gamla stilen fortfarande lever kvar inom några bolag som man skulle kunna ta en nostalgiresa med? Någon som har koll eller upplevelser av detta i närtid?