Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

mha321

Medlem
Jag tänker att jag kan boka resor som vanligt fram till sista augusti oavsett när själva flyget avgår? Eller har vissa bolag tagit bort tillgängligheten för bonusresor efter sista augusti?
Eh jag tänkte helt fel. Du har rätt, det ska gå att boka principiellt. (fn vet vad som faktiskt händer om man för en ändring efter september, men får man inte det ska det vara lugnt. Även med det borde det vara safe men vi vet ju alla hur det kan vara där..)
 
Bevakar en kommande resa vie-zrh-xxx men där det inte finns platser på zrh-xxx. Ringde för att förbereda mig lite och ktj hävdade det var married segments och vie-benet inte går att plocka bort.

1. Är det något som brukar hindra att man lägger till benet got-fra-vie tex kvällen innan? (Så det blir got-fr-vie-zrh-xxx ? ). Blir inte mer än 24h från start på resan till sista benet lyfter från zrh.
2. Måste det alltid finnas tillgänglighet på zrh-xxx för att man senare skall kunna plocka bort ben? Vill ju helst slippa så många legs men svårt hitta platser i C då…

Ev. Andra tips/råd tas tacksamt emot!
 

ELOS

Medlem
Du kan lägga till segmentet GOT-VIE kvällen före - inga problem. Sedan är det inte alltid att det går att få till i business class av oklar anledning.
 

TP12

Medlem
Du kan lägga till segmentet GOT-VIE kvällen före - inga problem. Sedan är det inte alltid att det går att få till i business class av oklar anledning.
Ja precis, har gjort så på en resa om någon månad. Det behöver alltså inte vara mindre än 24h mellan start av resan till sista benet lyfter utan det får inte vara mer än 24h mellan två ben (dvs. från ankomst till avgång).
 
Du kan lägga till segmentet GOT-VIE kvällen före - inga problem. Sedan är det inte alltid att det går att få till i business class av oklar anledning.
Ja precis, har gjort så på en resa om någon månad. Det behöver alltså inte vara mindre än 24h mellan start av resan till sista benet lyfter utan det får inte vara mer än 24h mellan två ben (dvs. från ankomst till avgång).

Tack! Brukar det gå boka om VIE benet till en annan avgång? Tex byta den tidiga morgonflighten mot en flight kvällen innan? Dvs är det benet eller en specifik avgång som är ”married”?
 

ELOS

Medlem
Det går i allmänhet bra men married segments kan innehålla mera precisa begränsningar för att styra passagerarflödet som man önskar dvs undvika vissa ofta fullbelagda flighter - så det är trial and error
 
En vän till mig försöker boka BKK-ARN i C med utresa 26/8 med TG960. Awardfares visar att tillgänglighet finns i form av två platser och SAS hemsida likaså.

När man dock kommer till betalningsläget stöter man på patrull i form av ett felmeddelande: ”Tyvärr, det här biljettpriset är inte tillgängligt längre.”

Samma felmeddelande dyker upp vid försök att boka BKK-FRA/OSL/CPH. SAS kundtjänst är inte mycket till hjälp mer än att prova intilliggande datum vilket är lönlöst då samma felmeddelande uppkommer. Har provat boka från appen och det är samma problem där.
 

Attachments

  • IMG_8339.png
    IMG_8339.png
    513,8 KB · Visningar: 39
En vän till mig försöker boka BKK-ARN i C med utresa 26/8 med TG960. Awardfares visar att tillgänglighet finns i form av två platser och SAS hemsida likaså.

När man dock kommer till betalningsläget stöter man på patrull i form av ett felmeddelande: ”Tyvärr, det här biljettpriset är inte tillgängligt längre.”

Samma felmeddelande dyker upp vid försök att boka BKK-FRA/OSL/CPH. SAS kundtjänst är inte mycket till hjälp mer än att prova intilliggande datum vilket är lönlöst då samma felmeddelande uppkommer. Har provat boka från appen och det är samma problem där.

När man läser om alla problem att boka TG bonusresor just nu så lutar det åt att jag inte rör mina befintliga bokningar med TG.
 
Toppen