Senaste nytt

GRATIS ombokning av flygning på avresedagen! NY FÖRMÅN för Eurobonus Diamond (2023-06-15)

pswe

Medlem
Bästa hittills,
Kommer från Frankfurt, byte på Kastrup, stökigt där idag så vi hamnar på bussgate.
Förhoppningarna om att komma hem en timme tidigare såg därmed ut att grusas.
Bussen angör B3 och Arlandamaskinen står kvar vid B4. Lyser stängt över hela gaten men agenten står kvar.
Jag frågar försiktigt om det är stängt, om det är stängt även utan bagage och om det även är stängt för diamanter, hon skiner upp, diamanter har vi nog plats och tid för.
30 sekunder senare är jag rakt ner i ett mittensäte och boarding completed.
Magiskt bra!!
 

intuition

Medlem
Vad är gränsen i antal lediga platser för att man ska få byta avgång?

Har en avgång om 4 timmar där det tidigare flyget stod som slutsålt i går men nu har 3 platser om jag försöker boka nytt. Service disken på ARN säger att det är för lite platser lediga för att de ska få nytta avgång på mig, så de satte mig standby och bad mig fråga gaten.

Förstår att de kanske måste ha en limit (och tillgången jag ser på webben kan ju vara planera överbokning?), bara kollar om någon vet vad den är.
 

henke12

Medlem
Vad är gränsen i antal lediga platser för att man ska få byta avgång?

Har en avgång om 4 timmar där det tidigare flyget stod som slutsålt i går men nu har 3 platser om jag försöker boka nytt. Service disken på ARN säger att det är för lite platser lediga för att de ska få nytta avgång på mig, så de satte mig standby och bad mig fråga gaten.

Förstår att de kanske måste ha en limit (och tillgången jag ser på webben kan ju vara planera överbokning?), bara kollar om någon vet vad den är.
Conditions:

  • The ticket must be issued on a 117 document
  • 0-3 hrs before departure: allowed until flight is full. Overbooking is not allowed
  • 3+ hrs before departure: must be min 5 seats available
  • It is allowed to waitlist on full flights
  • New flight must be between same city pairs. Itinerary must remain unchanged. Transfers cannot be changed, removed or added
  • Possible from midnight on day of departure in the time zone of departing flight
 

Hachans

Medlem
Vad är gränsen i antal lediga platser för att man ska få byta avgång?

Har en avgång om 4 timmar där det tidigare flyget stod som slutsålt i går men nu har 3 platser om jag försöker boka nytt. Service disken på ARN säger att det är för lite platser lediga för att de ska få nytta avgång på mig, så de satte mig standby och bad mig fråga gaten.

Förstår att de kanske måste ha en limit (och tillgången jag ser på webben kan ju vara planera överbokning?), bara kollar om någon vet vad den är.

Att det står tre lediga platser betyder ingenting, det kan vara fullsatt och de överbokar.
 

Skogi

Medlem
Vad är gränsen i antal lediga platser för att man ska få byta avgång?

Har en avgång om 4 timmar där det tidigare flyget stod som slutsålt i går men nu har 3 platser om jag försöker boka nytt. Service disken på ARN säger att det är för lite platser lediga för att de ska få nytta avgång på mig, så de satte mig standby och bad mig fråga gaten.

Förstår att de kanske måste ha en limit (och tillgången jag ser på webben kan ju vara planera överbokning?), bara kollar om någon vet vad den är.

Jag har varit SBY på flertalet antal avgångar där det varit ordentligt överbokat. Det slutar i 99% av fallen med att man kommer med i slutändan, alltid någon som blir av med sin seatblock ;)

I värsta fall får du sitta lite vid gaten och vänta ut att någon inte dyker upp.
 

pjsven

Medlem
Jag har varit SBY på flertalet antal avgångar där det varit ordentligt överbokat. Det slutar i 99% av fallen med att man kommer med i slutändan, alltid någon som blir av med sin seatblock ;)

I värsta fall får du sitta lite vid gaten och vänta ut att någon inte dyker upp.
+1, har samma erfarenhet fast från ARN.
Till och med blivit ombokad från minus till Plus på ett fullt flyg.
 

intuition

Medlem
Jag har varit SBY på flertalet antal avgångar där det varit ordentligt överbokat. Det slutar i 99% av fallen med att man kommer med i slutändan, alltid någon som blir av med sin seatblock ;)

I värsta fall får du sitta lite vid gaten och vänta ut att någon inte dyker upp.
Jepp, jag ska strax gå ner till gaten för att kolla. Boardingpasset dök faktiskt nyss upp i appen, med sätevalet angivet som "GATE".

Det mindre lustiga var att hela bokningens båda ben hamnade i något skumt STBY läge, och boardingpass för min fullt bekräftade HEL-ARN försvann. Fick ordna det i gaten in HEL.
 
Toppen