Senaste nytt

Hjälp med 4 business under höstlovet till lyxigare destinationer (sol och bad)

Elmer

Ny medlem
Hej!

Jag söker en bonusresa men har själv ingen tur att få fram något. Tack tacksamt emot tips eller rekommendationer från alla kunniga i forumet.

  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm, Göteborg,Köpenhamn
  2. Var är din destination? Det här blir familjens enda resa så är öppen för lyxigare alternativ som Bali, Seychellerna, Bangkok, Mauritius, Mexiko, costa rica, Karibien.
  3. När vill/behöver du resa ut? Höstlovet + 1 vecka. Så inom datumen 19/10-3/11 eller 26/10-10/11. Är ok med 10-14 dagars vistelse.
  4. När vill/behöver du komma hem? Se ovan
  5. Hur länge vill du vara borta? --
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna och 2 barn som är 7 år
  7. I vilken kabinklass? I Business class
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) Max 300.000 poäng totalt
  10. Vad är det viktigaste för dig? Kort restid så möjligt, alternativt bäst upplevelse
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Helst inte nej.
 

Elmer

Ny medlem
Tack för svar! Jag testade awardfares men hittade inget under höstlovet.

Ursäkta missen: jag har två stycken 241. Kommer jag ändå inte iväg på drömresan?
 

Elmer

Ny medlem
Om jag förstått det hele rätt så är det för sent för 4 business så nära inpå datumet? Att vi har större tur om vi söker 2025. Dock funkar inte nästa år för oss att resa.
 

Piffsan

Medlem
Det är inte ”för” sent, ni är sent ute. Turkish brukade släppa fyra biz men de släpper ev inte bilj längre under hösten pga upphört samarbete. Ev kan det finnas platser via VIE-Xxx - (via Frankfurt, Munchen), har du provat att söka det?
Läs gärna mitt andra inlägg om övergången till SkyTeam också. Bra att ha i åtanke. Det kan ju också hända att det öppnar upp för nya destinationer och om inte annat nya möjligheter att boka reward.
 

Piffsan

Medlem
Kollade lite snabbt nu, även om det blir en del byten så visar SAS *A iaf att det finns 4 biz från Vie;
Ut
21 okt
22 okt
26 okt

Hem 5 nov (även om de försvann när jag sökte igen.)

Sedan vill jag påminna om att SAS inte längre är med i den alliansen under höstlovet.
 

MartinH

Medlem
Thai kommer troligen släppa ARN-BKK 2 platser i C och 4 i Y om ganska exakt 14 dagar för dina datum.
Skulle du mot förmodan hitta 4 C så saknar du poäng för detta.
Numera går det att lägga på inrikes anslutning med Thai, troligen bara Y då. Eller vidare till t.ex. Vietnam för samma poängpris.
Häng på låset om 14 dagar, boka 1 vuxen + 1 barn i C med en voucher, sen 1 vuxen + 1 barn i Y med nästa voucher. Enkelresa alltså. Sen ringer du in när hemresa släpps nån vecka senare och lägger på retur.
 

Doctor-X

Medlem
Tack för svar! Jag testade awardfares men hittade inget under höstlovet.

Ursäkta missen: jag har två stycken 241. Kommer jag ändå inte iväg på drömresan?

Du kan stryka Asien, Mauritius och Karibien eftersom du inte har tillräckligt med poäng för alla 4 i business. ET släpper bara två platser i C så kan ni inte dela upp er (dvs åka rutter både ut och hem tex 2st ARN-ADD-SEZ och 2st ARN-FRA-ADD-SEZ och där då sista benet blir med största sannolikhet i ekonomi så får du stryka det som alternativ.) Kvar är Costa Rica, Mexico.

Sök på awardfares:
VIE-MEX eller SJO.
Leta lämpliga anslutningsflyg från ARN/CPH/GOT till VIE (kan ju vara i ekonomi).

Ring in till kundtjänst och be dem söka flight för flight och pussla ihop det.
 

Elmer

Ny medlem
Tack för toppenbra tips allihop. Nu är resan bokad. En fråga: visst kan jag omboka om jag hittar ett bättre erbjudande och ringer jag då SAS kundtjänst?
 

Benz

Medlem
Tack för toppenbra tips allihop. Nu är resan bokad. En fråga: visst kan jag omboka om jag hittar ett bättre erbjudande och ringer jag då SAS kundtjänst?
Ja, före utresa (senast 24h innan), mot en avgift samt att poäng och voucher fortfarande är giltiga.

Vad blev det för resa till slut?
 
Toppen