Senaste nytt

Konsten att göra en exit... [semi-live]

GOTBound

Medlem
FC loungen MUC. levererar.
Väldigt tillmötesgående med glutenfritt, ändrade på rätterna så jag kunde äta vad jag ville ha.

Personalen var Michelin-krog klass idag.
IMG_6399.jpeg
IMG_6398.jpeg
IMG_6400.jpeg
IMG_6404.jpeg

IMG_6405.jpeg
IMG_6407.jpeg
IMG_6409.jpeg
 
Last edited:

palmen

Moderator

GOTBound

Medlem
Inget internet över Atlanten idag.
En fantastisk flygning med ett riktigt bra inflight crew.

Betydligt personligare, mer intimt och varmare än vad jag förväntat mig av tysk korrekt men professionell service.
Glutenfritt i Lufthansa First skilde sig knappt något förutom att jag bara hade en varmrätt att välja på jämfört med det vanliga utbudet.
Överlag höll maten hög klass, tom standardrätten GFML kyckling var mycket god.

Ett glas vodka till kaviaren, ett glas 2020 GC Schlossberg riesling till förrätterna, jag fortsatte med rieslingen även till kycklingen.
Ostservering var något udda enligt mig, ingen hårdost utan en variation av mjuka ostar, i och för sig gott men jag föredrar hårdost. Till osten avnjöt jag ett glas port. Desert, jag var egentligen mätt men som GFML efterätten var liten, mandelkaka med citruskräm och kokosflingor. Jag är ingen whiskydrickare men ett litet glas Blue Label kunde jag inte motstå, det en en kopp Earl Grey avslutade en delikat måltid.

Efter allt ätande kände jag att jag behövde en tupplur så cabin crew bäddade i ordning 1G år mig, tuppluren tog ungefär 5h vilket innebar att när jag vaknat till var det i princip dags för landning i Washington D.C [IAD].

Och ja, champagnerna smakade bra de med.

IMG_6425.jpeg
IMG_6427.jpeg
IMG_6428.jpeg
IMG_6431.jpeg
IMG_6434.jpeg
IMG_6435.jpeg
IMG_6438.jpeg
IMG_6439.jpeg
IMG_6436.jpeg
IMG_6440.jpeg
 
Last edited:

GOTBound

Medlem
Efter en skön natts sömn vaknade sedvanlig väldigt tidigt, 06:30 visad klockan. Efter åtskilliga försök att somna gav upp, gick upp duschade och åt en näringsriktigt frukost bestående av eggwhite frittata och redskin breakfast potatoes samt en generös sked salsa, givetvis sköljdes detta ner med två glas apelsinjuice.

Efter den ypperliga start på dagen började det bli dags att åter röra sig mot IAD… för att hämta ut hyrbilen.

IMG_6462.jpeg
 

GOTBound

Medlem
Jag tog hotelshutteln till IAD där jag bytte shutteln från Hertz.

Väl framme hos Hertz såg jag mitt namn på tavlan och anvisning att gå till Presidents Circle avdelningen av Ultimate Choice delen.

Utbudet var relativt trist överlag, men jag sprang på en nästan helt ny bil med bara 14,9 miles på mätaren.

IMG_6467.jpeg
 
Toppen