Hej!
Jag har bott en hel del på Strawberry och har en Platinum nivå, men nu började jag fundera om jag verkligen får fortsätta att satsa på en hotellkedja med sämsta support som bryr sig inte?
Under det senaste året hade jag en hel del problem med kedjan, vissa problem löstes sig, visa inte.
- garanterat uppgradering vid bokning. Fungerar endast om man kontaktar hotellet direkt efter man har bokat rum, annars får man inte (har testat flera gånger), pga. finns inga kvar även om det var kvar när bokade man. Supporten bara vidarebefordrar mejlen till hotellet utan att bryr sig. Har hänt till och med att supporten kopierade in fel adress av hotell så fick inget uppgradering…
- garanterat rum inom 24/48 timmar. Fungerar endast om det finns lediga rum. Har testat att boka via supporten som säger att det finns inga kvar oavsett vilken nivå man har, tydligen under visa perioden man får inte garanterat förmån (frågar jag vilka perioder - svarar supporten att dem vet inte, beror på hotellet. Tolkning: i dem perioderna när finns inga lediga rummen). Kontaktar man hotellet direkt så får man rummet. Varför har man supporten?
- Dubbla/Trippla poäng. Det måste man vara extremt noggrann och se till att man får dem. I många fall jag har inte fått. Kontaktade supporten som kommer tillbaka med olika svar, en av dem bästa var att hotellet är inte en del av Strawberry, fast man bokar via strawberry.se och mejladressen till hotellet är @strawberry.se. Ska man inte kolla det först innan man svarar? Kontaktar man hotellet direkt, så får man saknade poäng.
- Strawberry Mastercard sämsta kortet när det gäller att få 3x poäng. Har haft 12 ärende när jag såg att jag fick 10 poäng per 100 sek istället för 30 poäng, bara för att köpet registrerades som köpet i Sverige och inte Köpet på Strawberry. Varje gång betalar jag med Strawberry MC måste jag dubbelkolla om jag fick rätt summan av poäng, annars får jag kontakta supporten. Jag har lagt ner så mycket tid för det, skrev till feedback för att få kompensation för den tiden som jag lägger ner och gör en felanmälan, men de bryr inte sig alls, fick svaret att dem kan inte göra något, dvs det är ditt problem.
Jag har listat ut alla ärenden och problem jag hade med dem, fick en gratis natt på nån av deras hotell i form av voucher, vill jag använda så får jag kontakta supporten. Dessutom gäller den bara när det finns lediga gratis rum, dvs under visa perioder. Det liksom du har så mycket problem så varsågod och fortsätt…
Rekommendation för alla som har Strawberry MC dubbelkolla om ni får rätt summan av poäng, eftersom det händer bara var 3:e/4:e gången för mig.
Känner mig så trött på den kedjan, jag tycker om deras hotell, dem flesta, men själva supporten, deras problem lösning och även de som sitter på huvudkontoret (feedback) är så dålig att hela upplevelsen är hemsk.
Efter den senaste bråk med supporten orkar jag inte längre med Strawberry som har Sveriges sämsta support och huvudkontor, vilken kedja skulle ni rekommendera till? Är det bättre med Scandic? BW?
Eller kanske man får helt enkelt börja med hotels.com?
Tänker inte fortsätta att satsa på Strawberry och bli av Platinum status, är det någon annan kedjan som status matchar förutom BW?
Jag har bott en hel del på Strawberry och har en Platinum nivå, men nu började jag fundera om jag verkligen får fortsätta att satsa på en hotellkedja med sämsta support som bryr sig inte?
Under det senaste året hade jag en hel del problem med kedjan, vissa problem löstes sig, visa inte.
- garanterat uppgradering vid bokning. Fungerar endast om man kontaktar hotellet direkt efter man har bokat rum, annars får man inte (har testat flera gånger), pga. finns inga kvar även om det var kvar när bokade man. Supporten bara vidarebefordrar mejlen till hotellet utan att bryr sig. Har hänt till och med att supporten kopierade in fel adress av hotell så fick inget uppgradering…
- garanterat rum inom 24/48 timmar. Fungerar endast om det finns lediga rum. Har testat att boka via supporten som säger att det finns inga kvar oavsett vilken nivå man har, tydligen under visa perioden man får inte garanterat förmån (frågar jag vilka perioder - svarar supporten att dem vet inte, beror på hotellet. Tolkning: i dem perioderna när finns inga lediga rummen). Kontaktar man hotellet direkt så får man rummet. Varför har man supporten?
- Dubbla/Trippla poäng. Det måste man vara extremt noggrann och se till att man får dem. I många fall jag har inte fått. Kontaktade supporten som kommer tillbaka med olika svar, en av dem bästa var att hotellet är inte en del av Strawberry, fast man bokar via strawberry.se och mejladressen till hotellet är @strawberry.se. Ska man inte kolla det först innan man svarar? Kontaktar man hotellet direkt, så får man saknade poäng.
- Strawberry Mastercard sämsta kortet när det gäller att få 3x poäng. Har haft 12 ärende när jag såg att jag fick 10 poäng per 100 sek istället för 30 poäng, bara för att köpet registrerades som köpet i Sverige och inte Köpet på Strawberry. Varje gång betalar jag med Strawberry MC måste jag dubbelkolla om jag fick rätt summan av poäng, annars får jag kontakta supporten. Jag har lagt ner så mycket tid för det, skrev till feedback för att få kompensation för den tiden som jag lägger ner och gör en felanmälan, men de bryr inte sig alls, fick svaret att dem kan inte göra något, dvs det är ditt problem.
Jag har listat ut alla ärenden och problem jag hade med dem, fick en gratis natt på nån av deras hotell i form av voucher, vill jag använda så får jag kontakta supporten. Dessutom gäller den bara när det finns lediga gratis rum, dvs under visa perioder. Det liksom du har så mycket problem så varsågod och fortsätt…
Rekommendation för alla som har Strawberry MC dubbelkolla om ni får rätt summan av poäng, eftersom det händer bara var 3:e/4:e gången för mig.
Känner mig så trött på den kedjan, jag tycker om deras hotell, dem flesta, men själva supporten, deras problem lösning och även de som sitter på huvudkontoret (feedback) är så dålig att hela upplevelsen är hemsk.
Efter den senaste bråk med supporten orkar jag inte längre med Strawberry som har Sveriges sämsta support och huvudkontor, vilken kedja skulle ni rekommendera till? Är det bättre med Scandic? BW?
Eller kanske man får helt enkelt börja med hotels.com?
Tänker inte fortsätta att satsa på Strawberry och bli av Platinum status, är det någon annan kedjan som status matchar förutom BW?