Senaste nytt

Kötider Kastrup

Har aldrig flugit direkt från Kastrup innan men har ett flyg kl 09 från cph-mia. Har på Arlanda varit med om att det tagit relativt lång tid först i säkerhetskontrollen och sen passkontrollen till terminalen för flygen till USA osv.
Ska nu övernatta på hotell på Kastrup och undrar om någon har erfarenhet av när man bör finnas på plats för att slippa stressa men samtidigt inte behöva ge sig upp allt för tidigt?
Flyger C mer SAS så både incheckning (ska checka in bagage) och SAS Fasttrack ska väl funka.
Tacksam för datapunkter & allmänna tips!
 

Johan Hbg

Medlem
Har aldrig flugit direkt från Kastrup innan men har ett flyg kl 09 från cph-mia. Har på Arlanda varit med om att det tagit relativt lång tid först i säkerhetskontrollen och sen passkontrollen till terminalen för flygen till USA osv.
Ska nu övernatta på hotell på Kastrup och undrar om någon har erfarenhet av när man bör finnas på plats för att slippa stressa men samtidigt inte behöva ge sig upp allt för tidigt?
Flyger C mer SAS så både incheckning (ska checka in bagage) och SAS Fasttrack ska väl funka.
Tacksam för datapunkter & allmänna tips!
Skulle säga att 0715-0730 hade varit en bra tid att checka in väskan. Brukar räcka fint
 
Imorgon? Annars hade jag föreslagit att checka in väskan kvällen innan.
Nej inte imorgon, har frågat Sas 2 ggr via chat dom säger rakt nej till att det ska gå checka in bagage kvällen innan.
Skulle säga att 0715-0730 hade varit en bra tid att checka in väskan. Brukar räcka fint
Tack! Utmärkt, får jag passa på fråga om man först måste igenom ”vanlig” säkerhetskontroll och sen en extra passkontroll på Kastrup eller är det samma?
 

Johan Hbg

Medlem
Nej inte imorgon, har frågat Sas 2 ggr via chat dom säger rakt nej till att det ska gå checka in bagage kvällen innan.

Tack! Utmärkt, får jag passa på fråga om man först måste igenom ”vanlig” säkerhetskontroll och sen en extra passkontroll på Kastrup eller är det samma?
Först Fast Track, sen är passkontrollen längre in i terminalen.
 

intuition

Medlem
Både prio check-in och fast Track är snabba och fast Track är dessutom verkligen en genväg. Direkt från incheckningshallen till loungen i stort sett. Också nära C-piren, där passkontrollen är för att lämna
schengen. Där kan vara lite kö, men inte över 10 minuter tror jag. C piren är lite lång, så det kan bli lite gångväg där beroende på gate. Men det är enda stället det är nämnvärd gångväg.


Själv stannar jag ofta över på flygplats-hotell för tidiga flyg från Kastrup, men det är mer för att tågen är så opålitliga, inte främst för att jag är bekymrad över köer på CPH
(Har man inte sas fast Track är det en helt annan historia, då måste man planera mycket extra tid)
 

011430121

Medlem
Har aldrig flugit direkt från Kastrup innan men har ett flyg kl 09 från cph-mia. Har på Arlanda varit med om att det tagit relativt lång tid först i säkerhetskontrollen och sen passkontrollen till terminalen för flygen till USA osv.
Ska nu övernatta på hotell på Kastrup och undrar om någon har erfarenhet av när man bör finnas på plats för att slippa stressa men samtidigt inte behöva ge sig upp allt för tidigt?
Flyger C mer SAS så både incheckning (ska checka in bagage) och SAS Fasttrack ska väl funka.
Tacksam för datapunkter & allmänna tips!
Jag undrar flyger SAS till MIA klockan 09.00, brukar inte SK953 gå på eftermiddagen, men du kanske flyger via någon annan flygplats.
SAS till USA avgår även från E piren
 
Toppen