Senaste nytt

Vilken kabinväska använder du?

@simon_says91 har den i ALU, jag har den i Poly.
Jag tycker Aluminium är för tungt, i övrigt är väskan kanon :)
Tusen tack!
Svarat dig @DanielSpecial på ditt PM.

Med tanke på priserna TUMI tar nu jämfört med när jag köpte väskan är det fan inte värt längre. Om du inte har en etta följt av många nollor på kontot och inte bryr dig om priset och vill ha något snyggt, absolut!

När jag köpte min väska fick jag den för 600 EUR, på svenska sidan nu kostar den ju 14 000SEK....:rolleyes:
Har inte hunnit svara dig! Tusen tack för ditt fina meddelande.

Det blev ändå den väskan, Continental till och med som kostade typ 14300. Dyrt? Ja, men jag fastnade helt för designen. Otroligt fin väska.

Fick den igår och har bara använt den under dagen idag, sitter just nu på en ANA flygning mellan MUC och HND. Lastade på en riktigt tung väska ovanför och den upplevs inte alls som ostabilt. Men jag kräver bara att det ska funka bra på flygplatsen.

Tusen tack igen!
 

guwonder

Medlem
Saw this good-looking Tumi backpack with a Rimowa flare on a flight out of CPH, but impractical for me (with its listed 5kg weight when empty) and expensive:


Have a feeling this item may soon be discontinued and was perhaps part of a limited test production run since there are few remaining for sale.
 

Hachans

Medlem
The Duchamp expandable travel backpacks were being dumped via discount retailers at c. $40-50 each, and they have been great so far. But it’s still to be seen how well they hold up over longer term use.

These are the ones I have recommended before. Found it at one of those discount retailers but it’s been wonderful. One of the seams in the laptop compartment has broken however so stuff fall out at the bottom of the laptop pouch into compartment (not out of the bag). It’s not a big deal and doesn’t really affect functionality since you only have your laptop there anyway.

I can highly recommend it, have had it for a year and use it for everything. Work, university, conferences, travel. And so many compartments, just the other week I found a bottle holder I never knew I had.
 

Micce1980

Medlem
Blev en Epic Discovery Neo som klarar det jag behöver den till och det är till ett bra pris så man kan slita på den utan att det gör något. Blev dock den mindre Cavalet Malibu jag haft sedan 2016 men knappt använt på denna New York resan
 

Attachments

  • IMG_6815.jpg
    IMG_6815.jpg
    {memory} MB · Visningar: 52
  • IMG_6814.jpg
    IMG_6814.jpg
    {memory} MB · Visningar: 48

jerixon

Medlem
För andra veckan irad testar jag nu ARKET 48 hour duffle.
Gillar 72an skarpt och den här är simpel men välbyggd. Skönt med en "vanlig" bag ibland med mindre fack och delar att öppna när man ska i väskan.
Kör en Tumi Laptop Sleeve i också med dator + tablet och en 65w laddare som jag tar med mig på kundbesök. Relativt smidig kombination faktiskt.
20240219_101937.jpg
 

J1981

Medlem
Behöver en ny "rullväska". Hur ska man tänka?
Många bolag ha ju 55x40x23/20 medan vissa har sizeat ner till 55x35 (läs AF och KLM som man kommer bli bekantare med framöver).
Hatar ryggsäck, brukar köra med för tung weekendbag, som man får släpa på över hela flygplatsen.
Satsa på 35 eller 40? Vad hade ni gjort o hur tänker ni?
 

Renato

Medlem
Jag har just köpt Samsonite Lite-box aluminium, 55 cm
Riktigt snygg.
1000030553.jpg


I vanliga fall så har jag 4 olika uppsättningar av bagage. Endast från Samsonite.
SPECTROLITE's kabinväska, datorväska resegarderob,
DLX gold, kabin och mellan storlek. Vanlig DLX, största väskan. För långa resor.
PARK SNG, för 4-5 dagars resor.

Allt handlar om längden på resan samt om det är privat eller jobb.
Jag håller mig till endast Samsonite av prisvärdhet, bra produkter, snygga, bra service.
 
Last edited:
Toppen