Senaste nytt

Familjeresa uppdelad i olika kabiner

Hachans

Medlem
Nu har jag bara rest i Business och en gång i Plus på A350 men vill minnas att första galleyn bakom Plus var tillräckligt stor för att kunna gå runt vaggandes, tänker mig att det samma gäller för galleyn längst bak.

Finns inget galley bakom plus. Och min kommentar hällde när folk ställer sig upp och går hela vägen runt till bakre galley.
 

Solomun

Medlem
Finns inget galley bakom plus. Och min kommentar hällde när folk ställer sig upp och går hela vägen runt till bakre galley.

Finns inget galley mitt i planet bakom plus. Det är dock toaletter vid rad 40 där man kan gå lite, men är ju rätt ofta folk som köar till toa där.
Galley längs bak är ju större, men det är ju även personalens arbetsyta, de är inte jättepigga på att man går runt där (utan barn). Längst bak ligger även crew rest där personalen vilar/sover. Personalen som arbetar ombord har rätt till vila där de ska kunna vara "ostörda", att då gå runt med ett skrikande barn precis där antar jag inte kommer att uppskattas.

Skrev "första galleyn bakom Plus", inte att galleyn var direkt bakom Plus, syftar på den vid rad 40.

Mycket att ta hänsyn till och förstår att det är omöjligt att göra alla nöjda i sådan situation, och att man i jakten på det istället kan lyckas göra alla missnöjda. Men tänker att ju mer information man har desto bättre beslut, så alla svar och tankar uppskattas!
 
Lyssna inte gubbarna som svarar i denna tråden, är väl bara att boka bebisen med mamman (då de brukar hamna där, naturligt genom amning (brukar ju underlätta start och landning) och avlasta när det behövs. Skit i gubbstruttarna som har en massa åsikter om att hoppa mellan klasser. Troligtvis kommer bebisen sova 90% av tiden och ingen kommer bry sig nämnvärt. Lär ju vara mer trix med det mindre barnet än bebsisen...
Gubbstrutt eller inte - jag tror inte det finns någon; - oavsett i vilken kabin du sitter i - uppskattar spädbarn som gallskriker... Jag gör det inte i alla fall.
 

LarsCph

Medlem
Gubbstrutt eller inte - jag tror inte det finns någon; - oavsett i vilken kabin du sitter i - uppskattar spädbarn som gallskriker... Jag gör det inte i alla fall.

Ingen gör det. Jag tänker - försöka inta sprida ut / dela på med fler resande i kabinen. Troligtvis är det inget problem och bebis är lugn. Oavsett klass skulla jag inte uppskatta byten fram/tillbaka som passager. Jag har upplevt mer problem med lite äldra barn egentligen - föräldrarna med barn i business class och nanny i economy. Och sen föräldrar om inte helt tar hand om barnen.
 
Jag brukar kunna sova mig igenom det mesta, men nyckeln är oftast "kontinuitet".
Om något är ihållande så blockeras det bort efter ett tag, men ett ljud eller en företeelse som återkommer med viss oregelbundenhet är svårare att vänja sig vid. Jag tror att det funkar så här för de flesta människor. Således är det mycket bättre för era medresenärer om ni inte flyttar runt bebisen.

Det som nämnts hittills i tråden har varit kopplat till trivsel och komfort för medresenärerer, personal och i viss mån er själva men också kring flygbolagens regler. Man skulle också kunna nämna någon form av rättvisa i att man stannar i den klass man bokat.

Det viktigaste dock, som inte nämnts är säkerheten. När man reser med så små barn som inte har eget säte så får man också en specialdesignad flytväst och ett särskilt bälte att kunna fästa barnet i. Beskedet om att ta på bältet kan komma med kort varsel vid kraftig turbulens eller andra orsaker. Då gäller det att komma ihåg var man för tillfället har bältet. Och om man väl är sittandes och det visar sig att man måste landa då kanske man får besked om att ta på flytvästen. Då är det inte läge att fråga efter en ny flytväst om man då upptäcker att den råkar ligga hos den andre föräldern.

Jag har också för mig att barnfamiljer inte placeras på vilka platser som helst eftersom det inte finns extra syrgasmasker vid alla säten. Eftersom bebisen bokas på en särskild plats med detta i åtanke så är det ju inte säkert att den delen av familjen som inte är bokad med bebisen hamnar på en sådan plats. Och även om man är det från början så kan man flyttas pga att andra behov kan ha uppkommit.

Till sist så är det viktigt för personalen att veta var passagerarna befinner sig och har sin huvudsakliga hemvist.
 
Toppen