Senaste nytt

Snart avslutas Radisson Rewards Americs

mha321

Medlem
Exakt samma problem för mig. I kontakten med Choice Privileges ska jag tydligen inte kunna skapa ett Choice P-konto med min e-postadress eftersom den används i Nordic Choice... Och för att min historik, awardbokningar etc ska följa med till Choice P måste jag ha samma e-postadress som jag använde för Radisson Americas... Suck.

Mycket intresserad av om någon fått ordning på detta.
Jag skrev tillbaka något om att de uppenbarligen inte är intresserade av Platinum kunder som inte bor i USA, och att det är tur att det finns andra kedjor som gör det. Det fick resultatet att mitt mail nu är eskalerat till Escalation Team. Återstår att se vad som händer där...

Edit: kan tillägga att det i sig inte är ett stort problem för mig då jag inte har några aktiva bokningar och inte heller några poäng.
 

erc

Medlem
Uppdatering: Efter otaliga försök lyckades jag dag få inloggning till Choice Privileges. Vid alla tidigare försök har Choice Privileges av någon outgrundlig anledning försökt hänvisa mig till Nordic Choice vilket vi ju vet är helt meningslöst.

Idag blev jag uppringd av Choice Priviliges kundtjänst som från sin sida skapade ett konto och till slut kunde jag logga in. Status stämmer. Har av någon anledning 7500 CP-poäng vilket är märkligt då jag förde över allt till Radisson ROW innan brytdatumet. Men - mina tre awardbokningar gjorda med Radisson Americas finns det inte ett spår av. Enligt kundtjänst "håller de på med att föra över data" och jag skulle återkomma om några dagar om de inte dök upp i min profil.

Hur har det gått för er andra?
 

mha321

Medlem
Uppdatering: Efter otaliga försök lyckades jag dag få inloggning till Choice Privileges. Vid alla tidigare försök har Choice Privileges av någon outgrundlig anledning försökt hänvisa mig till Nordic Choice vilket vi ju vet är helt meningslöst.

Idag blev jag uppringd av Choice Priviliges kundtjänst som från sin sida skapade ett konto och till slut kunde jag logga in. Status stämmer. Har av någon anledning 7500 CP-poäng vilket är märkligt då jag förde över allt till Radisson ROW innan brytdatumet. Men - mina tre awardbokningar gjorda med Radisson Americas finns det inte ett spår av. Enligt kundtjänst "håller de på med att föra över data" och jag skulle återkomma om några dagar om de inte dök upp i min profil.

Hur har det gått för er andra?
Eskalerat (på deras initiativ) till "Escalation Team", men därefter har jag inte hört ett ord. Men jag har inte orkat ligga på heller.
 

M.K

Medlem
Jag har trots en lång mail konversation fortsatt inte lyckats få över mina 215k Radisson poäng. Irriterande, vill ha detta löst innan nästa USA resa.

Någon som lyckats? Hjälper det att ringa Strawberry kanske, ändra mailadress där? Det nya kontot kanske krockar med Nordic Choice av någon anledning?
 

mha321

Medlem
Eskalerat (på deras initiativ) till "Escalation Team", men därefter har jag inte hört ett ord. Men jag har inte orkat ligga på heller.
Efter påminnelse svarade deras Escalation Team att man måste byta mail adress då man inte kan ha samma på Choice och strawberry (synd för er som redan har det, nu vet ni att det är omöjligt). Men Escalation team kunde flytta status och poäng dit.

Angav en "+-adress" - då kraschar deras website.

Satte då upp en helt ny dedicerad adress och gav dem till dem. Då bytte de adressen på mitt strawberry konto till den, och satte min gamla adress på Choice kontot (tvärt emot vad de skulle). Det har dock inte slagit igenom i strawberry - kanske pga att jag har ett mastercard där och det därför inte går att redigera mailen på deras site.

Inte direkt imponerad varken av deras system eller kundtjänst, nej.

Däremot har jag nu fått ett Choice konto med diamond status och 0 poäng (som är korrekt, jag hade redan tömt mitt Radisson americas konto). Och potentiellt fel mail någonstans i ett strawberry system.
 

mha321

Medlem
Jag har trots en lång mail konversation fortsatt inte lyckats få över mina 215k Radisson poäng. Irriterande, vill ha detta löst innan nästa USA resa.

Någon som lyckats? Hjälper det att ringa Strawberry kanske, ändra mailadress där? Det nya kontot kanske krockar med Nordic Choice av någon anledning?
Du kan alltid prova att ändra mail hos strawberry - det kan de göra. Men de kan (av förståeliga skäl) inte göra något alls med ditt konto hos Choice. Men de verkar ha ordentliga konstigheter i sin synk så att byta mail på strawberry kan hjälpa. Det verkar vara Radisson och choice som absolut måste vara samma.
 
  • Gilla
Reactions: M.K

M.K

Medlem
Nu ikväll har jag till slut ett konto hos Choice Privileges. En supervisor där lyckades och mitt konto är öppet.

De fick mitt kontonummer hos Strawberry som de ser i systemet och skulle även ordna matchning mot mitt Lifetime Plat där. Diamond?

Sedan återstår bara frågan vad jag ska använda mina 108 000 poäng till?
 
Toppen