Senaste nytt

Belgrad. Hitta "finkrog" som är non-smoking?

bnr

Medlem

Tja! Belgrad är en grym stad! Blivit en 4 besök sedan 2022, och 3 av dessa med Belgradsproffset @bnr

Han är bättre och mer kunnig på Belgrad. Så do your thing @bnr

Grymt fint med alla snabba svar, känns ju ändå lite betryggande. Måste säga att jag hört mycket gott om Belgrad och restaurangscenen ska vara fantastisk - därav blev det detta resmålet. Men oroar mig såklart rätt mkt för vi är mycket känsliga för rökande människor båda två, och det skulle förstöra en matupplevelse om vi inte hittar ställen där det är åtminstone delvis rökfritt eller finns rökfria delar av restaurangen.

Ska bli intressant att höra @bnr 's inspel

Vol
Haha, tack för omnämnanden.
Jag har själv aldrig brytt mig jättemycket om att andra röker, men fattar varför man kan störa sig på det.
Då det inte stört mig så har jag inte koll på just ställen där rökning inte är tillåten, men har skickat iväg ett meddelande till en kompis som driver ett hotell i Belgrad och en annan kontakt som bott där länge.

Får se om de har någon bra input!
 

Volatyle

Medlem
Haha, tack för omnämnanden.
Jag har själv aldrig brytt mig jättemycket om att andra röker, men fattar varför man kan störa sig på det.
Då det inte stört mig så har jag inte koll på just ställen där rökning inte är tillåten, men har skickat iväg ett meddelande till en kompis som driver ett hotell i Belgrad och en annan kontakt som bott där länge.

Får se om de har någon bra input!
Grymt tacksam!
 

Rickard_O

Medlem
Man tar seden dit man kommer, köper sig ett paket röda marlboro sen röker man konstant en hel helg inomhus, magiskt!
Känner verkligen att man lever när man vaknar upp dagen efter på hotellrummet och varenda klädesplagg man äger luktar inrökt förortslya.

Skämtåsido, även om jag har som regel att jag alltid köper ett paket cigaretter varje gång jag är på balkan eller annat östland som tillåter rökning inomhus (Se Tyskland tex.) så förstår jag problematiken.

Enda stället som är ett måste i Belgrad är Sarajevski ćevap „To je to“ , larvigt bra Cevapcici, jag är inte den enda som tyckt så vet många som nämnt just det stället när man pratat Belgrad.
Är man i belgrad 3 dagar så har man lunchställe klart alla tre dagar!

En bild på google maps berättar inte riktigt om de är rökförbud eller inte, mixed signals, men stick in huvudet och känn efter, värt besväret!
1707857634848.png
 
Toppen