Senaste nytt

Från 6e februari 2024 får man inga poäng längre med SAS Mastercard via Curve

hco

Medlem
Det tror jag. Vill minnas också att Curve skriver att mha Curve Fronted så kan man betala sin kortfaktura med ett annat kreditkort. Just för att rulla betalningen framåt.

GBIT kan användas liknande precis som du påpekar (på nivån enskild transaktion). Tror det är sånt som kreditkortsutgivarna tycker är sådär med Curve.
Från Curve-reklam i dag:

"Curve Fronted lets you pay any bill with a credit card so you can spread the cost, manage your cashflow and earn 1000s of additional points with your credit card rewards program.

You can use Curve Fronted to pay your tax bill, utility bills, rent – you can even use Curve Fronted to pay off credit cards with another credit card. Even though you can’t add your American Express card to Curve, you can pay off your Amex balance with another credit card using Curve Fronted to earn double points!"

Just sånt som jag tror kortutgivarna tycker är sådär.
 

Fredah

Medlem
Från Curve-reklam i dag:

"Curve Fronted lets you pay any bill with a credit card so you can spread the cost, manage your cashflow and earn 1000s of additional points with your credit card rewards program.

You can use Curve Fronted to pay your tax bill, utility bills, rent – you can even use Curve Fronted to pay off credit cards with another credit card. Even though you can’t add your American Express card to Curve, you can pay off your Amex balance with another credit card using Curve Fronted to earn double points!"

Just sånt som jag tror kortutgivarna tycker är sådär.

Undrar om det är vanligt att man kan betala räkningar (direkt till leverantören) med kort i UK för de beskriver ju inte hur man gör det. Eller missar jag något här?

Det hjälper ju inte att ha curve med Betalo och dessutom blir det ytterligare en avgift.
 

intuition

Medlem
Som jag förstår det måste mottagaren ha en vanlig betalning-lösning som tar debet-kort för att det ska vara någon större vinst med fronted. Det är alltså inte allls någon typ av betalo. Det är bara att de maskerar kortet som om det vore ett debet-kort, och därmed går förbi betalningsmottagarens spärr mot att betala en kredit med en kredit.

Jag gissar, har inte testat, att man i betalo och liknande tjänster skulle kunna betala räkningar till tex Svea Ekonomi som normalt är spärrat. Men det blir ju såklart avgifter på själva betalningen men med den fördelen att man kan betala även sådant som är till spärrade mottagare.
 
  • Gilla
Reactions: hco

igelkotten

Medlem
Undrar om det är vanligt att man kan betala räkningar (direkt till leverantören) med kort i UK för de beskriver ju inte hur man gör det. Eller missar jag något här?

Det hjälper ju inte att ha curve med Betalo och dessutom blir det ytterligare en avgift.
Ja det är vanligt. Jag betalar både el, vatten och värme med kort direkt till leverantör i Storbritannien. Elen skulle jag dock få lite billigare pris per kWh om jag betalade med "autogiro".
 

Xilan

Medlem
Någon som har testat att betala med SAS MC ge om Curve efter 6 feb för att se om man får poäng eller inte?
Självklart!
Såna här grejer måste man testa och bilda sig en egen uppfattning om, snarare än att lita på informationen i ett massutskick från SEB.
Tyvärr visade mitt test att man inte längre får poäng för köp via Curve. Poäng har trillat in från ett vanligt köp den 9/2 men inte från ett köp med Curve den 6/2.
 
Toppen