Senaste nytt

FHR med Amex Platinum

mrestes

Medlem
Är liknande som Virtuoso, STARS, Impresario, Hyatt Privé och allt vad det heter. Egentligen ska man ju gå genom någon av de resekonsulter som är knutna till dem och få personlig offert. Men jag brukar oftast kolla på https://www.classictravel.com/ de är knutna till "alla" program och man får priserna direkt online utan att behöva maila eller ringa.
Mycket intressant. Några frågor.
1. Måste man har ett Amex Platinum kort för att använda classictravel eller kan man använda Strawberry kort om man ska bo på At Six?
2. Om man måste ha Amex Platinum är det begränsad till huvudkortsinnehavaren som FHR hos AMEX?
3. Kan man dubbeldippa, dvs får classictravel förmåner, plus Strawberry förmåner som 150 kr per natt och en mineralvatten?
4. Verkar vara en liten skillnad med FHR vs classictravel. FHR har garanterade sen utcheckning, Classictravel endast i mån av tillgång. Stämmer dig?
 

igelkotten

Medlem
Yes - A Small World och Classictravel är samma koncept - brukar jämföra dem mot varandra och FHR (inna jag sade upp mitt Amex Plat). Ofta bra deal på Hilton (Conrad, Waldorf, LXR) med 4-4-3 och liknande.
Upplevde du några skillnader mellan FHR och de andra kostnadsfria alternativen? Jag använder FHR rätt ofta, särskilt pga garanterad sen utcheckning kl 16.
 

TP12

Medlem
Mycket intressant. Några frågor.
1. Måste man har ett Amex Platinum kort för att använda classictravel eller kan man använda Strawberry kort om man ska bo på At Six?
2. Om man måste ha Amex Platinum är det begränsad till huvudkortsinnehavaren som FHR hos AMEX?
3. Kan man dubbeldippa, dvs får classictravel förmåner, plus Strawberry förmåner som 150 kr per natt och en mineralvatten?
4. Verkar vara en liten skillnad med FHR vs classictravel. FHR har garanterade sen utcheckning, Classictravel endast i mån av tillgång. Stämmer dig?
Classic Travel är bara en resebyrå så har tillgång till de olika hotellprogrsmmen som hotellkedjorna (Hilton Impresario, Marriott STARS, Hyatt Prive, Four Seasons osv) erbjuder samt de program som finns för olika kedjor (Virtuoso, Platinum preferred odyl) och alla dessa bjuder på förmåner liknande FHR (olika förmåner beroende på program). Du kan använda vilket kort du vill, det är inte knutet till något kort.

Jag bokar ofta de bättre Hilton hotellen genom Classic Travel dvs. Virtuoso eller Impresario rates och dessa ger att mina Hilton Diamond- förmåner stackas med de som jag får genom specifik rate. Ganska många av dessa överlappar men upplever att uppgraderingar blir bättre jämfört med om jag "bara" kommer som diamond (men detta är så klart högst anekdotiskt). Får stays och poäng precis som med en direktbokning.

Har dock inte testa någon bokning på Strawberry.
 
Classic Travel är bara en resebyrå så har tillgång till de olika hotellprogrsmmen som hotellkedjorna (Hilton Impresario, Marriott STARS, Hyatt Prive, Four Seasons osv) erbjuder samt de program som finns för olika kedjor (Virtuoso, Platinum preferred odyl) och alla dessa bjuder på förmåner liknande FHR (olika förmåner beroende på program). Du kan använda vilket kort du vill, det är inte knutet till något kort.

Jag bokar ofta de bättre Hilton hotellen genom Classic Travel dvs. Virtuoso eller Impresario rates och dessa ger att mina Hilton Diamond- förmåner stackas med de som jag får genom specifik rate. Ganska många av dessa överlappar men upplever att uppgraderingar blir bättre jämfört med om jag "bara" kommer som diamond (men detta är så klart högst anekdotiskt). Får stays och poäng precis som med en direktbokning.

Har dock inte testa någon bokning på Strawberry.
Tack för förklaringen. Man kan alltså ta del av detta gratis? Bara att jämföra priser och erbjudanden?
 

guwonder

Medlem
Thank you for the explanation. So you can share this for free? Just to compare prices and offers?
The FHR benefits stack reliably for me with Strawberry elite status benefits at Strawberry hotels. The only issue I have with how FHR rates work with Strawberry properties is that the Strawberry points credited to my account sometimes seem to be far fewer than what I had expected.
 
Toppen