Senaste nytt

SAS Eurobonus Conscious Traveller (från 2024)

Jannes

Medlem
Jag tror tricket blir att man kan, ifall ens kvalificeringsår är tillräckligt ”ur synk” med kalenderår, kunna fixa 5000 baspoäng på ett kvalificeringsår två gånger, med att tajma när man gör stegen. Detta då på bekostnad att man inte kan få dessa poäng påföljande år. Men en bra säkerhetsventil ifall man behöver rädda en pågående LTG-streak.

Jag har brytet i aug/sep, och överväger att hålla tillbaka på stegen så att det triggas mellan sep-dec. Sedan nästa kalenderår så triggar jag den igen, om jag behöver det innan bryter, annars först efter brytet.

Någon roll-over av steg tror jag inte vi kommer se.
 

Fredah

Medlem
Kanske är just därför de inte vill ge något mer? Hade man kunnat uppnå det flera gånger om, dvs fått 5k statuspoäng för var tionde steg, hade man kunna köpa EBG/EBD väldigt "billigt" och enkelt. Det tror jag varken SAS eller befintliga EBG-/EBD-medlemmar hade uppskattat.
Såklart, men de hade ju inte behövt köra samma benefits för nästa steg. Om du klarar EBG gånger 2 så får du ju inte ta med dubbelt så många in i loungen, du får istället EBD och andra förmåner.
 
Tycker det är intressant att så många väljer ullbollar istället för presentkort på Elcykelvaruhuset. Då hade man ju kunnat köpa lite cykellampor och sådant krim krams så jag åtminstone skulle ha någon nytta av. Eftersom det inte är någon frakt på digitala grejer kan man ju dessutom dela upp det i olika köp och slippa riskera att man inte får poäng för varje vara.

Det kommer upp på https://www.saseurobonusshop.com/se/conscious-traveler men inte https://www.saseurobonusshop.com/en/conscious-traveler förresten.

Edit, ser nu att lägsta belopp är 500 kr. Jag mindes det som 100 kr. Antingen minns jag fel eller så är det ändrat. Oavsett förstår jag då bättre varför man tar ullbollarna.
Verkar som det var 100kr som lägsta först. När jag beställt det första är nu det lägsta 500kr. Jag kunde heller inte öka antalet 100kr-kort. Kan hända att jag knep det sista.
 

Dawes

Medlem
Jag tror tricket blir att man kan, ifall ens kvalificeringsår är tillräckligt ”ur synk” med kalenderår, kunna fixa 5000 baspoäng på ett kvalificeringsår två gånger, med att tajma när man gör stegen. Detta då på bekostnad att man inte kan få dessa poäng påföljande år. Men en bra säkerhetsventil ifall man behöver rädda en pågående LTG-streak.

Jag har brytet i aug/sep, och överväger att hålla tillbaka på stegen så att det triggas mellan sep-dec. Sedan nästa kalenderår så triggar jag den igen, om jag behöver det innan bryter, annars först efter brytet.

Någon roll-over av steg tror jag inte vi kommer se.
Jag tänker likadant, har brytpunkt 31/5 och borde fixa årets utan problem med en eventuell liten MR, vilket jag gärna gör
Sedan bör jag då ha 10k att inkassera innan nästa brytpunkt om så behöves eller skjuta fram 2025 till efter det årets bryt. Känns bra att ha den extra livlinan i släp helt klart
 

eddo

Medlem
Såklart, men de hade ju inte behövt köra samma benefits för nästa steg. Om du klarar EBG gånger 2 så får du ju inte ta med dubbelt så många in i loungen, du får istället EBD och andra förmåner.
Ja, det har du rätt i och det hade absolut kunnat vara intressant. Syftade mest på att hela programmet enligt mig känns dåligt genomtänkt från SAS sida. Titta på en video om biobränsle och köp 9 "hållbara" produkter i form av ull från Nya Zeeland så är du en "Conscious Traveller". Men jag ska inte klaga för mycket, tackar inte nej till billiga baspoäng.
 
Last edited:

mha321

Medlem
Ja, det har du rätt i och det hade absolut kunnat vara intressant. Syftade mest på att hela programmet enligt mig känns dåligt genomtänkt från SAS sida. Titta på en video om biobränsle och köp 9 "hållbara" produkter i form av ull från Nya Zeeland så är du en "Conscious Traveller". Men jag ska inte klaga för mycket, tackar inte nej till billiga baspoäng.

Den som faktiskt köper 9 produkter för att ta sig dit, och gör det för att man tex har nytta av 5000 baspoäng, är ju i allra högsta grad conscious. Conscious of the deal.

För övrigt undrar man ju om det verkligen är 5000 baspoäng man får. Det är ju värt ännu mer än 5000 statuspoäng, i en redan extremt generös deal :)
 

eddo

Medlem
Den som faktiskt köper 9 produkter för att ta sig dit, och gör det för att man tex har nytta av 5000 baspoäng, är ju i allra högsta grad conscious. Conscious of the deal.

För övrigt undrar man ju om det verkligen är 5000 baspoäng man får. Det är ju värt ännu mer än 5000 statuspoäng, i en redan extremt generös deal :)
Haha, ja SAS specificerar ju iofs inte på vilket sätt man är conscious. ;)
Står baspoäng på SAS sida så jag förväntar mig att det inte bara är statuspoäng det handlar om. Inte sett att det står att det bara skulle handla om statuspoäng någonstans.
 
Toppen