Senaste nytt

Lounge i London på Heathrow

NoahS

Medlem
First first med Thai nästa helg via LHR, och då vill man ju starta resan i en trevlig lounge! Ankommer med SAS 9.20 och vidare med Thai 11.50. Antar att man kommer vara sugen på lite frukost men inte så mycket champagne, det kommer ju senare.. enligt tråden verkar folk tycka att United är trevligast? Hur är first-delen av Singapore-loungen? Någon som vet vilken gate TG911 brukar avgå från? Vad tycker ni man ska satsa på för lounge?
Inte varit i United loungen, men jag kan säga att Singapore Airlines First Class är väldigt trevlig lounge med en bra meny. Personalen var även den väldigt trevlig och tillmötesgående. Jag kommer att ta den i april när jag ska iväg till Japan igen. :)
 

Tomas E

Medlem
Vilken lounge är att rekommendera som OneWorld Sapphire? Sista chansen att pröva nu innan guld övergår till silver
Det är Cathays F i terminal 3 samt BAs F lounge i 5an.
Som Sapphire kommer man tyvärr inte in i de loungerna (om man inte flyger First), utan det krävs Emerald.
På T5 brukar BA-loungen vid B-gates rekommenderas (p.g.a. att den är lugnare), och på T3 gäller Quantas-loungen (som dock har bättre utbud timmarna före en Qantas-avgång jämfört med övriga tider) eller Cathay Business.
 

Tevyn

Medlem
Som Sapphire kommer man tyvärr inte in i de loungerna (om man inte flyger First), utan det krävs Emerald.
På T5 brukar BA-loungen vid B-gates rekommenderas (p.g.a. att den är lugnare), och på T3 gäller Quantas-loungen (som dock har bättre utbud timmarna före en Qantas-avgång jämfört med övriga tider) eller Cathay Business.
Tack! Flyger från T5 så endast BA som gäller då?
 

sweflyer

Medlem
Inget att rekommendera, BA loungerna är riktigt sketna i 5an, så spendera inte mer tid än du måste där.
Jag är inte helt enig. Nu har jag i och för sig inte varit där sedan pandemin men innan fanns det varm mat (fokus på indisk curry) och helt okej dryckesutbud. Det gick att fråga efter ett glas champagne. Med europeiska mått är det ganska bra lounger, även för Business/Sapphire.
 
Jag är inte helt enig. Nu har jag i och för sig inte varit där sedan pandemin men innan fanns det varm mat (fokus på indisk curry) och helt okej dryckesutbud. Det gick att fråga efter ett glas champagne. Med europeiska mått är det ganska bra lounger, även för Business/Sapphire.
Du har samma smaklösa gryta som innan pandemin och du kan dricka helt okej. Men det är smutsigt, knökfullt, worn down och noll känsla därinne. Flyger frekvent och skulle påstå att BAs terminal 5 lounger är bland de sämre jag någonsin varit på. T3 har grymma lounger, T2 likaså, men eftersom man inte har något val på T5 så väljer BA att inte investera en krona i varken kvalite, hård eller mjuk produkt samt städar inte ordentligt. Toaletterna är också i akut behov att renoveras, känns som sjukhustoaletter med plastgolv och ljusrörsbelysning. Absolut inget att hänga i granen. Åker man till B-satelliten så är det bättre, helt klart, men ändå inget att hurra för.
 

Emil123

Medlem
Toppen