Senaste nytt

SAS meny långdistans affärsklass från 1:a maj 2023

Fredde18

Medlem
Kör SAS med samma koncept även på de sena avgångarna från USA, ex EWR-Göteborg och JFK-Köpenhamn, där avgångarna är 23:30-23:55?
Man hade ju önskat en lättare kvällsmåltid vid avgång och sen lite mer rejäl lunch, eftersom man landar så dags "hemma-tid".
Eller är det opraktiskt men stor servering så långt efter avgång?

Nån som rest dessa sena avgångar och har nån erfarenhet? Är det full meny mitt i natten och sedan en sen frukost? Tänker främst på business-class.
 

WF789

Medlem
Kör SAS med samma koncept även på de sena avgångarna från USA, ex EWR-Göteborg och JFK-Köpenhamn, där avgångarna är 23:30-23:55?
Man hade ju önskat en lättare kvällsmåltid vid avgång och sen lite mer rejäl lunch, eftersom man landar så dags "hemma-tid".
Eller är det opraktiskt men stor servering så långt efter avgång?

Nån som rest dessa sena avgångar och har nån erfarenhet? Är det full meny mitt i natten och sedan en sen frukost? Tänker främst på business-class.
I februar var det et "lett måltid" etter avgang på JFK-CPH. Oppfattet det skulle være "oppgradert" frokost, men da sov jeg, så fikk den ikke med meg.

For øvrig Charles Heidsieck på SK910 i natt.
 

Felix

Medlem
Kör SAS med samma koncept även på de sena avgångarna från USA, ex EWR-Göteborg och JFK-Köpenhamn, där avgångarna är 23:30-23:55?
Man hade ju önskat en lättare kvällsmåltid vid avgång och sen lite mer rejäl lunch, eftersom man landar så dags "hemma-tid".
Eller är det opraktiskt men stor servering så långt efter avgång?

Nån som rest dessa sena avgångar och har nån erfarenhet? Är det full meny mitt i natten och sedan en sen frukost? Tänker främst på business-class.
Flög EWR–CPH med 23:30 kärran i Business för någon vecka sen. Kanske 40-50 min in i flygningen kom drickvagnen ut med fullt drickutbud och cashewnötter, följt ganska snabbt av en "lättare" måltid (se bild), med en välfylld tallrik (jag hade vegetarisk, normalt alternativ var lax eller anka), två ostbitar, en ytterst äcklig marmeladklump, bröd samt en liten fruktsallad. Dricka fylldes frikostigt på under och efter. På "morgonen" serverades vad SAS kallade "varm brunch" innehållandes en omelett, yoghurt, lite frukt igen, ost, brödkorg och säkert något mer som jag glömt.

Tyckte det var var ett bra koncept med tanke på flygtiden, men ser fram fram emot en Business trerätters kommer man bli besviken. (Dessutom, Polaris-restaurangen stänger 21:00, och när jag kom dit vid 20:00 så fanns det inga bord mer lediga för kvällen. Hänvisades till buffén som var relativt tom och fylldes inte på – magen blev fylld men inte med något man kommer komma ihåg. Matutbudet var inte så mycket sämre i SAS-loungen, så Polarisomvägen är inte nödvändigtvis att rekommendera kvällstid.)

IMG_5870 Large.jpeg

D
 

011430121

Medlem
Flög EWR–CPH med 23:30 kärran i Business för någon vecka sen. Kanske 40-50 min in i flygningen kom drickvagnen ut med fullt drickutbud och cashewnötter, följt ganska snabbt av en "lättare" måltid (se bild), med en välfylld tallrik (jag hade vegetarisk, normalt alternativ var lax eller anka), två ostbitar, en ytterst äcklig marmeladklump, bröd samt en liten fruktsallad. Dricka fylldes frikostigt på under och efter. På "morgonen" serverades vad SAS kallade "varm brunch" innehållandes en omelett, yoghurt, lite frukt igen, ost, brödkorg och säkert något mer som jag glömt.

Tyckte det var var ett bra koncept med tanke på flygtiden, men ser fram fram emot en Business trerätters kommer man bli besviken. (Dessutom, Polaris-restaurangen stänger 21:00, och när jag kom dit vid 20:00 så fanns det inga bord mer lediga för kvällen. Hänvisades till buffén som var relativt tom och fylldes inte på – magen blev fylld men inte med något man kommer komma ihåg. Matutbudet var inte så mycket sämre i SAS-loungen, så Polarisomvägen är inte nödvändigtvis att rekommendera kvällstid.)

Visa bifogad bild 142596
D
EWR-CPH 23,30? Var det inte JFK-CPH?
 
Toppen