Ja, men det kommer krävas manuell insläppning i T3. Du kommer få visa boardingkort för säkerhetskontrollanten och förklara att du gick fel/var inne på T5.
Enligt FR24 är ni ca 50 minuter tidiga till Haneda. Beräknad landning 06:30 så det kanske förklarar den tidiga frukosten.
Nu vet jag att Flightradar24 inte är en helt säker källa. Men ändå.
Antal landningar inrikes i januari 2019, 2024, 2025. OBS, endast landningar. För totala antalet rörelser bör siffran multiplicerat med två ge ett ganska korrekt värde.
ARN
BMA
Summa
2019
2437
1681
4118
2024
1582
811
2393
2025
1870
36
1906
Källa: Transportstyrelsen
Mellan januari...
SAS gick ut ganska defensivt när de tog över BRA-linjerna.
Den här bilden visades i samband med att man ingick samarbete med BRA.
Det är förståeligt att de inte vill flyga med halvtomma flygplan och januari är väl en av årets svagaste månader historiskt sett. Men om avgångarna i rusningstid är...
Det beror på hur man definierar överskådlig framtid. Inom de närmaste 2-3 åren lär det inte kunna bli högre än 84 som teoretiskt tak.
Nej som statistiken visade så var Arlanda inte i närheten av 84 per timme 2019, och frågan är om det någonsin har uppnåtts.
Det har garanterat landat fler än 42...
Jag säger inte att du har fel nu. Jag har inte någon koll på hur slot-tilldelningen på Arlanda fungerar. Det jag vet är att det INTE funkar som på exempelvis Heathrow där flygbolagen ”äger” och därmed kan sälja attraktiva slottar till andra flygbolag för mångmiljonbelopp.
Någon med bättre koll...
Här kommer lite statistik.
Arlandas kapacitet är 84 rörelser per timme fördelat på 42 landningar och 42 starter. Siffran kommer inte kunna höjas på kort sikt, men det som däremot kan bli aktuellt är att disponera om de 84 rörelserna olika timmar beroende på om landande eller startande trafik är...
https://www.dn.se/sverige/kravet-till-regeringen-fran-swedavias-vd-snabba-pa-beslutet-om-brommas-framtid/
Försvarsmakten bekräftar för DN att en nedläggning av Bromma inte får några konsekvenser för försvaret.
Det finns en aspekt som man inte får glömma i den här diskussionen och det är vilka...
ULs linje 801 går från Uppsala till Arlanda en gång i halvtimmen från 03 på morgonen ända fram till 01. Dvs halvtimmestrafik 22 av dygnets 24 timmar.
Med den hinner man till 03:50.
Swedavia rekryterar inte överhuvudtaget till säkerhetskontrollen. De anlitar ett säkerhetsföretag som sköter hela driften.
För länge sen var det Falck, sen Securitas, sen Nokas. Just för tillfället vet jag inte vilka som har kontraktet.