Off-topic. Men en enligt mig mycket trovärdig källa berättade att rullband på Arlanda som står stilla väldigt ofta beror på att folk tryckt på nödstoppet. Då är det inte bara för vem som helst att trycka på ”kör” igen. Tydligen. Låter rimligt.
Det känns ganska givet att det är åt det hållet SAS vill. Tyvärr, för oss med Arlanda som hemmaflygplats, blir effekten att ju fler som rundar Arlanda och flyger direkt till CPH desto tunnare underlag för direktlinjer från ARN. Därmed blir efterfrågan ännu större på resor direkt till CPH från...
Det är självklart så att Swedavia inte har något emot att man går där. Däremot har de i sin förhandling med hyresgästerna som driver taxfree-butiken sagt att XX miljoner passagerare (potentiella kunder) kommer passera genom er butik, därmed kan de troligen ta ut en ganska saftig hyra. Samma sak...
Ja, men det kommer krävas manuell insläppning i T3. Du kommer få visa boardingkort för säkerhetskontrollanten och förklara att du gick fel/var inne på T5.
Enligt FR24 är ni ca 50 minuter tidiga till Haneda. Beräknad landning 06:30 så det kanske förklarar den tidiga frukosten.
Nu vet jag att Flightradar24 inte är en helt säker källa. Men ändå.
Antal landningar inrikes i januari 2019, 2024, 2025. OBS, endast landningar. För totala antalet rörelser bör siffran multiplicerat med två ge ett ganska korrekt värde.
ARN
BMA
Summa
2019
2437
1681
4118
2024
1582
811
2393
2025
1870
36
1906
Källa: Transportstyrelsen
Mellan januari...