Senaste material av William Kuylenstierna

  1. William Kuylenstierna

    Betala räkningar med kreditkortet

    Jo, jag förstår det. Det märkliga är att det varierar mellan användare, att du får det registrerat som shopping och därmed poäng medan @criced får det som ett poänglöst kontantuttag.
  2. William Kuylenstierna

    Betala räkningar med kreditkortet

    Nu har jag inte testat sedan i januari, men då blev alla mina betalningar – stora som små – registrerade som kontantuttag och poänglösa. Har du fått poäng för dina kontantuttags-betalningar? Märkligt om det skiljer sig mellan användare?
  3. William Kuylenstierna

    Betala räkningar med kreditkortet

    Det är ju framförallt betaltjänsten som använder sig av Klarna som är av intresse. Men då verkar även den fungera för dig?
  4. William Kuylenstierna

    Betala räkningar med kreditkortet

    Men genererar det poäng?
  5. William Kuylenstierna

    SAS får ta sig i kragen med sin Eurobonusshop!

    SAS presentkort, på SAS hemsida står det att de aktiveras först efter 48 timmar. Gäller det även om man köper dem via Eurobonusshop eller Zupergift?
  6. William Kuylenstierna

    Amex Platinum eller Gold

    Jag chattade med Amex om detta för ca två veckor sedan och fick svaret att så länge det är olika flygplatser och ca 2–3 timmar mellan besöken så ska det inte vara några problem att besöka de olika loungerna samma dag. Lounge on the go gäller dock enbart en per dag oavsett ny flygplats, men går...
  7. William Kuylenstierna

    Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

    Japp, det stämmer. Fyra personer med huvudkort + extrakort.
  8. William Kuylenstierna

    Betala räkningar med kreditkortet

    Hände mig också, i mitt fall en tidningsprenumeration. Irriterande. Jag kunde dock byta från Klarna till direktbetalning med kortet, så jag hoppas att nästa dragning går bättre.
  9. William Kuylenstierna

    Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

    Feltänkt av mig, jag fick för mig att det var Amex som hade koll på besöken som menades... Jag misstänker att även jag hade upptäckt en extradebitering.
  10. William Kuylenstierna

    Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

    Förmodligen inte. Och en per dag gäller bara Lounge on-the-go, inte de fysiska loungerna. Men jag misstänker att det måste gå tre timmar mellan besöken...
  11. William Kuylenstierna

    Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

    Jag tänker att det borde väl vara samma sak om man åker till Helsingfors över dagen, först Pontus på ARN på utresan och sedan Pier Zero på HEL på hemresan. Eller blir det extradebitering då? Känns generellt som ett märkligt lounge-upplägg i sådana fall. EDIT: Jag chattade med Amex precis...
  12. William Kuylenstierna

    Amex lounge på Arlanda (Pontus in the Air)

    Flyger ARN–GOT–CPH–MXP i nästa vecka med familjen, en inte helt optimal resa gällande byten men i alla fall. Om vi äter lunch på Pontus, kan vi även plocka upp Lounge on-the-go-kassar på GOT och/eller CPH i och med nya flygplatser, eller är det ett besök per dag oavsett? Tycker inte att det är...
  13. William Kuylenstierna

    Internationellt körkort, prisjämförelse

    Stort tack, och som jag misstänkte... Ja, jag har kollat upp det där med gränsövergången och enligt de villkor jag har hittat ska det gå bra att åka över gränsen så länge jag har de lagstadgade försäkringarna. Men jag tror att jag ska höra av mig till Avis och dubbelkolla.
  14. William Kuylenstierna

    Internationellt körkort, prisjämförelse

    Vi åker till Kanada och USA i sommar, hämtar ut bilen i Montreal (Avis) för att sedan bila ner till New York och tillbaka. Är internationellt körkort att rekommendera, jag tänker rent generellt men även vid gränsövergångarna? För två år sedan bilade vi i Kalifornien och det inga som helst...
  15. William Kuylenstierna

    Betala räkningar med kreditkortet

    Jag upptäckte igår att betaltjänsten där man inte använder Amex slutat ge poäng efter årsskiftet. Trist. Jag hade samma strul med det i somras, under hösten och vintern började det fungera men nu verkar det vara stopp igen.
Toppen