Personligen ämnar jag stanna i Star Alliance (eller möjligen byta till One World). Skyteam lockar mig inte alls. Blir intressant att se hur Lufthansa reagerar när det kommer till att matcha status för att behålla kunder i Star Alliance. Pratade med personalen i First Class Terminal i Frankfurt...
Hotellet har precis påbörjat en större renovering där hotellrum, restaurang, lounge och övriga ytor ska renoveras. Loungen på 7e våningen är stängd för gott och kommer inte att återöppnas där. Vad jag har förstått (disclaimer: samlat info från ett flertal medarbetare, så allt kanske inte stämmer...
Inte riktigt med på varför vissa av er köpte fler än 9 paket ullbollar? Är väl ändå max 5k baspoäng per år om jag fattar det hela rätt?
Jag reser väldigt mycket och är väl inte särskilt miljömedveten - men att köpa ullbollar från Nya Zealand för att få poäng är förbi även mina spärrar.
Jag har väldigt lite koll på Skyteam som allians. Star Alliance har Silver/Gold status i alla sina partners bonusprogram och OneWorld har Emarald/Sapphire/Ruby - vilket gör programmen lite enklare att jämföra. I Skyteam verkar det inte vara lika konsekvent, alla har sina egna olika elit nivåer...
Jag har haft massor av strul med att få mina 20k Amex statuspoäng VARJE år.
Lite OT, men kan man köpa statusgrund i EB? Vad kostar det? Missat helt att den möjligheten fanns...
Måste dessvärre dra tillbaka mitt tidigare uttalande. Det är nu åter igen tillbaka till 2 glas per gäst - en policy som stenhårt kontrolleras av lounge personalen. Tiden som gäller är 16:30-19:30, alltså en timme extra av h'dourves.
Loungen är tillbaka på våning 7 igen. Man har bytt ut möblemanget och tagit bort skrivbordet som förr fungerade som Sheraton Club reception och därmed fått till lite fler platser. Enklare snacks buffé serveras som vanligt 17:30-19:30 (alkohol beställs och serveras av personalen, ej självservice...
Jag har varit Lifetime Diamond i 5 år nu. I början märkte jag noll skillnad i bemötande mellan D och LTD. Senaste året är det ett par hotell som uppmärksammat LTD (jag tror att Hilton har ett par olika CRM system i drift, dom flesta hotell ser inte ens skillnaden på D och LTD vilket kan förklara...
Tackar för snabbt svar! Såg inte den där infon då jag hittills endast letat via awardfares.com :)
Gissar ett det här "tekniska problemet" existerar även om man ringer SAS - eller är det bara ett online problem?
Hur ser det ut med SQs tillgänglighet nu för tiden? Verkar omöjligt att hitta något alls, inte ens economy. Är det så att dom inte släpper biljetter till EuroBonus alls? Letar biljetter SIN-SGN alt KUL i december...
Hur gick det för dig Dr.D? Jag har en liknande situation där SQ har bytt till A359 utan F och min biljett är nu nedgraderad till C. Jag tänkte försöka boka om till LX flight istället, provade du det?