Jag kommer att matcha bara för att få Senator under en tid, men jag kommer inte att boka några fler revenue long haul business med Star Alliance, det kommer att bli SkyTeam framöver. Möjligtvis blir det billiga LH/OS/LX till Europa - så där har jag lounge under en kortare tid, sen är det slut...
Återkvalificerar gör du sista september, trots att du fått ihop poäng/sträckor tidigare. Sedan måste man vänta till efter grace, vilket är 3 månader. Sedan kan du ge bort.
Är det så? Jag trodde plus var en lönsam produkt på longhaul. De förklarar i och för sig varför SAS installerade betydligt färre plus-stolar i A350 än A330.
Hur är din erfarenhet med deras "Best rate guarantee"? Själv hittar jag nästan alltid bättre pris på hotels/booking/agoda än på hotelprogrammens sidor. Det skiljer ofta väldigt mycket i pris. Jag får ofta "specialpris" (kanske för att jag har bokat en del) på hotels/booking/agoda som sedan...
Hehe, jo det kunde jag räkna ut. Jag blev lite full i skratt bara att priset angavs i dong på en biljett från Frankrike till Australien med ett kinesiskt flygbolag.
Minimum connection time är 3:30 i Atlanta SK-DL. Jag blev lite förvånad när jag inte kunde lägga på anslutning med connection time 2:40, vilket jag tyckte kändes ganska lagom. Nu har jag ett byte på 3:50, vilket kommer att bli drygt.
AF-DL har 1:25, så förhoppningsvis justeras detta i och med...
Själv uppskattar jag att vi har forummedlemmar från våra skandinaviska grannar som skriver på sitt språk. Jag tycker att det är en tråkig utveckling att vi förstår varandra sämre. När jag var barn hände det aldrig att en dansk pratade engelska med en svensk, t.ex, nu händer det mig ofta - och då...
Nu har jag aldrig gjort det du funderar på, men om du avbokar returen blir det en enkelresa och du kommer att få betala för en enkelresa, vilket kommer att kosta. Jag hade bokar ToR och bara skippat returen, alternativt bokat med annat bolag som säljer billigare enkelbiljetter.
Aha, jag hoppas att de uppslukas av Korean så att jag kan tjäna EB-poäng efter SAS övergång till SkyTeam. Eller du tänker kanske att Asiana blir kvar men går över till SkyTeam?
Då får vi hoppas att Korean inte färgas av Asianas ointresse av den Skandinaviska marknaden. Men annars är det så klart positivt. Det är väl full integration i Korean som har varit avsikten, om jag har uppfattat det korrekt.