Precis. Som det har nämts redan - så länge S-EB finns kvar så finns både EBG,EBD och LTG - vad som händer efter det finns skrivet i stjärnorna :)
(Själv bryr jag mig inte längre då jag går i pension snart och jag tror att så länge som mina fötter kan trampa jorden så finns "perksen")
Mat i luften är alltid en dålig kompromiss. Har aldrig ätit ngt i luften som kvalificerar som gott.
Däremot har jag ätit mycket som motsvarar förväntningarna men det är som sagt 2 olika utgångslägen.
Är trött på flygningar och resor.
Men kan inte låta 674000 poäng frysa inne så det planeras en resa Köpenhamn- Maldiverna - Thailand (kho lipe) - Japan - Kina och hem.
Får se hur långt man kommer på poäng och hur många nätter mina ihg,marriott och hyatt räcker till.
Efter det kommer jag att...
Flyger mycket med Thai till BKK så nuvarande upplägg är perfekt.
Skulle kunna fortsätta med Thai men då förlorar jag det enda jag värnar om med bonusprogram - fast track och lounge.
Får kanske hoppas att SAS permanentar sina flygningar dit vilket kanske kan bli en möjlighet om nu *A Thai...
Vilken lounge kommer *A ha på Kastrup när EB går ur?
Jag som bor i malmöregionen kan välja båda men en anledning till att vara EB trogen är lounge och fast track i kombination med bra dest .
Skulle jag fortsätta *A så måste det till en ny matchande lounge och fast track.
Att behöva flyga via...
Fungerade men det verkade dock råda lite "förvirring".
Tog mig 16 min från att jag lämnade taxin tills jag satt ned med Mr GT :)
Skickat från min SM-G990B2 via Tapatalk
Då jag är en lifetimeeco (pga av company policy) så vet jag inte :)
Senast jag blev uppgraderad fanns det inga tofflor.
Skickat från min SM-G990B2 via Tapatalk
Har haft guld sedan 2006. Diamond 8 år. Status enbart på resor i Eco. 85% longhaul, 10% EU och 5% inrikes.
Med min shittiga company policy blir det ofta V,W,T klass.
En 5-6 resor utanför EB.
Så jag anser mig "trogen". Så jag är väldigt nyfiken på hur det blir med ffa LTG i den nya alliansen...