Ja, hade varit bra att veta om fler har fått den avgiften?
Jag kunde få den "avskriven" eftersom jag tidigare hade försökt boka om min resa men då var deras system nere, och därmed bör ha de "gamla" villkoren.
Någon annan som bokat om och stött på denna avgift?
Ringde in till SAS imorse för att boka om en resa, och blev informerad om att de har en ny serviceavgift vid ombokningar, 350kr/p, Detta läggs alltså på den befintliga ombokningsavgiften på 250/750kr.
Air France-lounge var väldigt bra när jag var där. Maten (made-to-order crepes) var väldigt god. Bartendern var också väldigt trevlig att samtala med, samt att han gjorde några väldigt goda non-alcoholic drinks. Vi kom in i den loungen med en SAS-business biljett.
Åker själv coffin class nästa...
Jag får helt enkelt hoppas att check-in diskarnas numrering inte har ändrats och att 21-24 fortsatt är i "T5". Tack för kartan, mer än vad jag kunde hitta hehe.
Hej, flyger med Ryanair och har fått mejl om att deras check in desks är 21-24. De brukade ha sina vid gamla T4 security men jag kommer dock inte ihåg vad för nummer det var. Vet någon var 21-24 är? Är det ”huvud” terminalen där SAS osv har sina, eller är det fortsatt vid numera stängda T4...
IC är interchange fee som nämnt ovan.
Take rate är vad bolaget tjänar i snitt på sina totala transaktioner. Dvs, alla transaktionsvolymer som hanterats av Klarna, så har man i snitt tjänat 2.8%. Detta är dock i linje med industrin i övrigt. Adyen, Paypal, Stripe, Worldline, Worldpay etc ligger...
Tack för informationen om hur det är i Sverige/Norden, det visste jag faktiskt inte. Jag satt med många deals i kreditkommittén och det jag märkte på senare tid var att man skiftade mot lönsamhet och drog ner på marketing spend rejält. Men kanske stämmer att man förlorade företag då.
Dock så...
Det handlar endast om dem absolut största handlarna , och det har man dragit tillbaka på rejält i samband med skiftet från tillväxt till lönsamhet. Och det var ju faktiskt "marknadsföring" som erbjöds, inte så att butikerna fick pengarna i ett bankkonto som kunde användas till vad som...
Hmm, jag tror nog du har fel. Jag har själv jobbat där och om inget har ändrats de senaste två åren så ska det jag skrev stämma. Vi kan också se i deras finansiella rapporter att konsumentledet fortfarande blöder pengar i form av kreditförluster.
Hade tänkt skriva ett långt inlägg för att förklara detta då jag har insyn i branschen, men det du skrev räcker ju. Det många glömmer/inte tänker på är att Klarnas affärsmodell har flera delar. Konsumenter, företag, marketing/partnerships och nu lojalitetsprogram för att nämna några.
Affären...
Ännu ett utdrag från artikeln:
Klarna kommer nämligen enbart ge ”cashback”, motsvarande 1 till 1,5 procent per transaktion beroende på vilket medlemskap man tecknar, på direktköp – inte på krediter.
”Vi tycker inte att det är snyggt eller moraliskt att ha 'cashback' på den typen av köp, vi...
Businessbiljett inom Skandinvien och sedan vidare till Europa (Tyskland), ingår fortfarande allt i menyn (tänker snacks och dryck)? Vet att det serveras ordentlig 3-rätters numera, men undrar ifall menykortet fortfarande är complimentary?