Senaste material av Lagerman

  1. Lagerman

    Dubbla poäng med SAS inom skandinavien augusti 2026

    Samma här.LTG & EBD med aktiv for work profil men inget mail… surt då jag har brytpunkt i Juli för mitt sista år mot LTD och en busy höst framför mig.
  2. Lagerman

    Same day change of flight, driftstörningar?

    Länkar in info specifikt om EBD förmånen "Same day change of flight" där jag tycker reglerna är tydligt beskrivna https://www.sassalesinfo.com/eurobonus/eb-membership-levels-and-benefits/diamond-benefits#ebd-free-rebooking-on-day-of-departure
  3. Lagerman

    SAS Sommarmeny 2026

    ÄNTLIGEN kan man få sin Bloody Mary i luften igen! :)
  4. Lagerman

    Var i Karibien med AF/KLM

    Måste också slå ett slag för Java alldeles intill Ocean 82. Båda var bra men Java snäppet vassare enl mig. Freansk mat och viner till karibiska priser. Även byns Lolo (Cynthia’s) var riktigt bra om man mer är ute efter det rustika stuket.
  5. Lagerman

    Arlanda kan vara den sämsta flygplatsen i "moderna Europa"

    Ok. Vi döper om den till “Sverigepåsen”…. Har rullande 12 mån 90-ish legs. Borde innebära en ok sample size. ENDAST på ARN har jag blivit ombedd att packa över i de så speciella påsarna. T.o.m. Landvetter FT godkänner numera min transparenta 1 L necessär från Gillette…. men nu ska vi inte...
  6. Lagerman

    Tips på "multi city"-sök med "date grid"?

    Nu vet jag inte exakt vad du menar med "date grid". Men när jag ska göra mer avancerade multi city routings brukar jag använda ITA Matrix. Där kan du lägga till flexibilitet +/- 2 dagar och sedan använda time-bar funktionen för att göra jämförelser. Smidigt verktyg tycker jag...
  7. Lagerman

    Arlanda kan vara den sämsta flygplatsen i "moderna Europa"

    Om någon är nyfiken på vart sadisterna från gamla T5 fast track tagit vägen (innan nya scanners) kan jag avslöja att de nu är omplacerade till T2 fast track security..... Upplevde imorse en encounter med den världsberömda "arlanda-påsen". En sammanbiten pulshöjning kombinerades med en sorts...
  8. Lagerman

    Businessclass.se loungen 2026

    God förmiddag från Finnair på HEL. Första besök efter den något knöliga statusmatchprocessen. Måste säga att denna lounge är föredömlig ur ett Planespottingperspektiv! [emoji851] Vidare till Oulu om en stund
  9. Lagerman

    Statusmatch Eurobonus --> Finnair Plus

    Min ansökan från 13 April verkade också ha fastnat någonstans i cyberspace. Försökte med chatt på hemsidan men fick bara autosvaret att det inte kunde hanteras den vägen. Valde då att ringa till deras Svenska kundtjänstnummer istället. Valde engelska och kom fram på ca 30 sekunder. Fick uppge...
  10. Lagerman

    Champagnetråden

    Bra tips. Lyckades nypa en flaska nu på lunchen! :cool:
  11. Lagerman

    Eurobonus julkalender 2025

    Jajjemensan. Hade helt glömt bort att jag klickat i luckan och blev lite förvånad när resan GOT-ARN i veckan gav 15500 poäng
  12. Lagerman

    Ny på Oneworld / Avios - Behöver hjälp!

    Hoppar in här i tråden då jag är i en liknande situation. EB kontot kommer fortsätta leverera en C award om året för 2 men har knåpat ihop en bit norr om 5 miljoner MR på Amex som jag tänkt försöka få till en reward med Qatar i C till Maldiverna. Följer tråden med spänning
  13. Lagerman

    Lounger för SAS efter byte till Skyteam

    Ingen orsak. glömde nämna att man blev erbjuden en voucher på 25 € om man inte hade access (i entrén till Diamond loungen). Jag är EBD
  14. Lagerman

    Lounger för SAS efter byte till Skyteam

    Var där i fredags. Ingen tillgång till det tillfälliga Loft eller Diamond. Så jag körde PP på Diamond
  15. Lagerman

    Sikta mot stjärnorna - Använder du Guide Michelin när du planerar dina resor?

    Kapar denna tråden en kortis. Moderator får radera om det är för mycket OT. Jag tillhör dem som har St. Maarten på agendan och kommer åka nästa vecka i AF C tillsammans med Fru Lagerman. "Feedern till paris blev dagen före vilket innebär att vi tänkte göra en avstickare in till 9...
Toppen