Morgonflyget med SAS/Smart Lynx ARN-Nice inställt och vi blev ombokade till nästa flyg 14:05. Frågade vad som hänt vid informationsdisken till SAS loungen och de sa att det var pga ”brist på personal”. Inte avundsjuk på SAS kundtjänst att boka om och försöka hitta nya platser till alla. Trist...
Det märkliga tycker jag är att ingen på Amex kan eller vill bekräfta att samarbetet är avbrutet. Googlar man och tittar runt så finns det inget tecken på att det är avslutat utan att det är ett fel och att Amex och Bonvoy skyller på varandra. Jag ringde amex igen och de till och med bokade in en...
Jag har kvar mitt platinum för resebenefits men använder mitt Elite för att handla. Hade varit grymt om de kunde flytta över Platinums hotellbenefits till Elite. Även om de höjde priset skulle jag hoppa på det. Känns som Platinums restaurangerbjudanden också har vattnats ur en hel del. För...
Ja, det var därför jag kontaktade amex. Vid tidpunkten för kontakt fanns Bonvoy fortfarande nämnd i appen men nu är den borta och ingen uppgradering har skett.
Nu har de smugit bort Bonvoy från Platinum hotel benefits. Jag ringde faktiskt för ett par veckor sen och frågade varför jag hade blivit nedgraderad i Bonvoy. Hon lovade att fixa det, det var något fel och Amex hade absolut inte avslutat samarbetet. Nu när jag kollar i experience appen så finns...
Det finns säkert många här som har koll på Airport Security - Queue Times
Vore därför mkt uppskattat om ngn kan tolka vad som menas med Terminal 5B och 5CB Lower, 5CB Upper, 5 Pier F Level 2 och 5 Pier F East? Jag känner bara till dem som 5D och 5F. Någon som också vet om de har styrt upp...
Så här står det i SAS FAQ kring Coronasituationen. Antar att man ska tolka det som att de beslutar lite godtyckligt vem de ersätter eftersom de skriver "kan" ersätta dig för missad intjäning av Baspoäng.
Jag råkade ut för en liknande situation när jag blev ombokad från SAS plus till Cathay P i economy CPH-HKG, vilket var helt ok rent komfortmässigt men inte poängmässigt. Då löste Diamond supporten det utan snack. Jag är rädd att de kan ha ändrat ngn policy och ha ny supportpersonal som inte är...
Tack! Ska testa det. Borde man inte få ngn kompensation för nedgradering av klass också?
Här är SAS tidigare svar:
Tack för ditt mail.
För att x4 kampanjen ska gälla så behöver du flyga innan juni är slut och med SAS.
Om du blivit ombokad till något annat eller bokar av resan så får du...
Bokade en ToR till Bryssel i SAS plus för att utnyttja poängkampanjen innan månadsskiftet. Resan dit gick i princip felfritt men returen blev inställd. Fick hänga kvar ett par timmar extra och bokades om med Brussels Airlines till Bromma i vanlig Y klass. Hade min bil på Arlanda så fick ta en...
Jag köpte min biljett med TG963 18/11 (avresa 18/3) och då var det helt klart en 777/300 eftersom jag valde säten direkt. De säger att de bytt tillfälligt pga ett skadat plan men det verkar inte vara fallet. Mer troligt är nog att de antar att det är mest vanliga charterturister som åker direkt...
Tyvärr verkar det som att 963 och 962 kommer vara 772 framöver. Såg att de nu även tar bort premium economy från CPH så de verkar vara en generell sänkning av nivån på Skandinavien.
Tack för det. Skönt med lite bekräftelse. Här är några andra som känner likadant:
Review: Thai Airways 777-200 Business Class Bangkok To Seoul - Live and Let's Fly
Review: Thai Business Class 777-200 Saigon (SGN) to Bangkok (BKK)
Review: Thai Airways Business Class, Bangkok to Auckland