– Det är ett plan som som landat som har rökutveckling i kabinen, säger Roger Sverndal, ledningsoperatör på räddningscentralen.
https://www.tv4.se/artikel/7ATiacgE778EhvHXXIQZlk/roekutveckling-pa-flygplan-pa-arlanda
Nu verkar det nära, i Maj 2024 blir premiär mellan MUC och YVR (Vancouver):
https://business.lufthansagroup.com/de/en/allegris/intermediaries-entry-into-service
Lufthansa City Line är tänkt att täcka upp mindre lokala flygplatser liknande KLM Cityhopper. Man har beställt många nya plan som ska sättas i drift under året.
Aktien har gått upp 140 procent på en vecka, mycket spekulationer just nu:
https://www.di.se/live/sas-aktien-lyfter-upp-140-procent-pa-en-vecka-chans-att-salja/
Nej, AMS och CDG kommer mata trafik till CPH eftersom de kommer få begränsningar i slottider och högre avgifter. Men känns samtidigt konstigt att Svensk näringsliv inte sätter krav och investerar pengar på ARN.
Rätt beslut att lägga ner, men man har ingen plan för Arlanda. Väldigt kortsiktigt att inte lyckas planera en expansion och förbättring av transportvägar till ARN.