Senaste material av Hafermann

  1. Hafermann

    SAS EuroBonus Mileage Run (Nivåpoäng) tråd

    Dags att väcka denna tråd till liv! Påbörjar ett nytt intjäningsår i månadsskiftet och letar bra intjäningsalternativ. Är sugen att testa Garuda biz som ger bra multiplikator. Tar gärna emot andra förslag på bra rutter, samt om det dykt upp nya möjligheter sedan Europa Business påbörjades...
  2. Hafermann

    Tankar 1 år efter SAS övergång till Sky Team

    Naturligtvis vet vi det. Men i avseendet hur alliansbytet påverkar Eurobonus har det varit negativt då mina resor med LH-gruppen inte längre bidrar till att behålla status i Eurobonus. Det är väl ett ganska tydligt orsakssamband?
  3. Hafermann

    Tankar 1 år efter SAS övergång till Sky Team

    Som Palmen skriver har det gått drygt ett år sedan SAS lämnade Star Alliance och gick in i SkyTeam, och även jag har haft tid att reflektera över vad förändringen egentligen inneburit för oss Eurobonusmedlemmar. När nyheten kom var jag skeptisk, men samtidigt hoppfull om att det skulle kunna...
  4. Hafermann

    Reserapport i videoformat: SAS Business Class Köpenhamn-Tokyo | Airbus A350-900

    Good point. Sen är det såklart väldigt personberoende.
  5. Hafermann

    Reserapport i videoformat: SAS Business Class Köpenhamn-Tokyo | Airbus A350-900

    Det var länge sen jag flög KLM i Business på longhaul. Hur upplevde du dem jämfört med SAS?
  6. Hafermann

    Reserapport i videoformat: SAS Business Class Köpenhamn-Tokyo | Airbus A350-900

    Jag har heller inte upplevt det problemet de gånger jag flugit lilla kabinen.
  7. Hafermann

    Reserapport i videoformat: SAS Business Class Köpenhamn-Tokyo | Airbus A350-900

    Tack för det! Det kommer lite smått och gott framöver. Men jag delar inte allt här, utan främst erfarenheter jag tror många forummedlemmar har nytta av.
  8. Hafermann

    Reserapport i videoformat: SAS Business Class Köpenhamn-Tokyo | Airbus A350-900

    1 och 9 är samma vad gäller utrymme. Däremot är lilla kabinen mkt mer privat. Å andra sidan lite mer ljud från galley och toaletter. Så det är meets personliga preferenser som får avgöra.
  9. Hafermann

    Reserapport i videoformat: SAS Business Class Köpenhamn-Tokyo | Airbus A350-900

    Håller med nästan allt. Föredrar också rad 9, nackdel att maten du vill ha kan vara slut. Däremot är det rätt trevligt att sitta och ha det gött när övriga passagerare ska bak. ;)
  10. Hafermann

    Reserapport i videoformat: SAS Business Class Köpenhamn-Tokyo | Airbus A350-900

    Tackar! Härligt med Tokyo. :) Jag hade valt lilla kabinen. Framförallt för benutrymmet på rad 9, men också för känslan av mer privacy. Det enda jag ser som nackdel med att sitta där bak är att den mat du föredrar kan vara slut om man har otur. Annars gillar jag verkligen att sitta där. Trevlig...
  11. Hafermann

    Reserapport i videoformat: SAS Business Class Köpenhamn-Tokyo | Airbus A350-900

    Pojkar och flickor, mina damer och herrar! Det var ett tag sen jag delade en reserapport, men här kommer en ny upplevelse från min resa med SAS Business Class mellan Köpenhamn och Tokyo Haneda. Efter bytet till SkyTeam är detta enligt mig bland det absolut bästa värde det går att få för...
  12. Hafermann

    Mövenpick BDMS Wellness Resort Bangkok

    Tack för svar och klargörande!
  13. Hafermann

    Mövenpick BDMS Wellness Resort Bangkok

    Hej! Winter is coming, och med den Thailandsresor för många av oss. Har någon här erfarenhet från detta hotell? https://www.movenpickbdmsbangkok.com/ Det jag undrar över är hur stora delar av dagen som poolområdet har sol? Tar naturligtvis gärna emot även övriga erfarenheter från hotellet...
  14. Hafermann

    När kommer nivåpoäng från Amex Elite?

    Har ni kontaktat Amex?
Toppen