"Vi här på BusinessClass vet inte helt vad vi ska säga om ändringarna"
Ska jag tolka det som att ni är så rädda för och beroende av SAS numera att ni inte ens vågar kritisera dem när de så uppenbart skjuter sig själva i foten? Förändringen är givetvis skit för resenärerna och en ren...
Jag tror bestämt Olo hann före mig här :) Jag håller med om allt i hens kommentar.
Men med stort omtag syftar jag inte bara på högre kvalitet på det redaktionella. Jag syftar på att definiera vad BC egentligen har för syfte. Tidigare var det uppenbart. Av Frequent Flyer-nördar för Frequent...
Här är lite hård men ärlig kritik: BC kommer aldrig att kunna bli stora på hotellbokningar. Målgruppen är för smal och språkgruppen löjligt liten. Om dessutom, såsom det är nu, den redaktionella kvaliteteten hela tiden sjunker så blir situationen snart ohållbar. Här behövs större omtag än idag.
Jag börjar nu förstå varför dessa nyhetsnotiser inte är signerade. BC skäms helt enkelt över att skribenterna inte kan skriva. Att använda det dialektala ordet 'mens' är verkligen under all kritik.
Snabbt påkommen resa till NYC i slutet på juli med tre dagars stand by mitt i då jag tänkte ta en rejäl sväng ut på Long Island.
Avis, Hertz och Sixt erbjuder alla genomtrista bilar (roligaste är en Jetta - då är det illa). Silvercar är ok men kanske lite dyrt för en (i svenska ögon) simpel...
Det har fungerat för mig vid två tillfällen. Avis på Teneriffa och nån mindre firma vars namn jag nu glömt, även detta i Spanien eller möjligen Portugal.
Ang felaktiga debiteringar från hyrbilsbolag. Vägra först skriva under extrakostnaden när du återlämnar bilen. När de sedan ändå debiterar ditt kreditkort (aldrig aldrig ALDRIG använda debetkort annat än på typ ICA :) så fyller du i en korrigeringsblankett hos kk-bolaget där du statear att...
Mitt svar är lite annorlunda :) Om hon ringer SAS Eurobonus och berättar om sitt predikament brukar det inte vara omöjligt att flytta fram brytdatumet en månad. Bäst är förstås om den resa som tar henne över Diamond-gränsen redan är bokad runt det aktuella månadsskiftet men det kan gå ändå om...
Hurra! Mindre skitsnack på flyget är mycket välkommet! Jag skiter i vad kaptenen, styrmannen, pursern och hens kollego heter. Jag skiter i matutbudet (som ändå alltid är samma klena utbud hos SAS) och jag skiter i vädret både här och på destinationen. Men allra mest skiter jag i det taffliga...
Min största oro är nog att ha en massa personal upp i arslet precis hela tiden på en sån här resa. Och förstås det ständiga flackandet som efter ett tag för tankarna till att vara på turné med exempelvis Rolling Stones.