Ser inte att detta tagits upp någonstans:
https://www.skyteam.com/en/about/press-releases/press-releases-2025/changes-to-skyteam-lounge-access-policy
Huvudsakligen positivt tycker jag.
I lördags var det dock lite struligt att komma in, de försökte scanna mitt EBD ett antal gånger innan de gav upp, läste något regelverk, och släppte in mig ändå.
Också hört rapporter om detta. Om det stämmer tycker jag det är en rejäl försämring som smygits ut efter att övergången till Skyteam. Samma sak med 2x multiplikatorn på 3 flygbolag inom Skyteam.
Digitala skyltar och roll-ups utanför gater och lounger vägrar jag tro är logistiskt svårt att lösa över en natt. Loggor på och i flygplan köper jag dock.
Fungerar chatten för er andra? Min senaste chat är fortfarande aktiv men jag kan varken avsluta den eller skicka nytt meddelande i den. Att den är aktiv gör också att jag inte kan starta en ny chat... iOS och senaste verisonen av appen.
Så upplevde jag att det fungerade på iPhone men jag var lite disträ just då.
Jag anslöt manuellt till nätverket och sen löste appen resten när jag tryckte på knappen.
Värdet för SAS, och deras ägare (vilka de nu är), med Eurobonus, torde ju vara dess medlemmar (inklusive dess lojalitet, resemönster, etc). Namnet i sig har ju antagligen ett rätt begränsat värde och så länge man kan behålla medlemmarna är det väl inte orlimligt att man vill slå ihop programmen...
Jag har ett liknande fall men med Swiss. Hittar en retur jag skulle vilja boka om till både på Awardfares och SAS STar Alliance sök men ingen har kunnat genomföra den åt mig. En agent hävdade att den bara var öppen för nybokningar och inte ombokningar men att det kan ändras.