I had no infant and just had the ordinary meal, no special requests.
In my reservation we were 2 people. In his reservations they were 4 people. All of us were in business.
So if Gold and Diamond are considered the same at all airlines within Star Alliance except SAS, then I need to ask myself...
Two weeks ago I flew business from Stockholm to Cape Town with Lufthansa. We were 6 persons flying together on 2 different bookings. When flying home from Cape Town a person in my group got upgraded to First Class which was great for him. He was a gold member in Eurobonus. I am a diamond member...
Nej, har inte kollat det. Tänkte bara chansa. För om jag införskaffar en B eller Y biljett för några hundralappar extra har jag i alla fall möjligheten att bli uppgraderad med poäng. Om jag åker på min S biljett vet jag att det inte kommer funka. Så det blir en ren chansning för några...
Jag har köpt en flygbiljett med Turkish Airlines från Stockholm till Cape Town i december. Jag köpte den den dyraste Economy-biljetten som dök upp på Turkish Airlines hemsida som var både ändringsbar och återbetalningsbar. Nu tänkte jag försöka uppgradera från Economy till Business med poäng men...
Bara några funderingar efter att ha varit på SAS Meet and Greet...
Nu ska inte jag vara gnällig men borde det inte ha varit en liten goodiebag, typ SAS-namntaggar i skinn eller något? Eller dom digitala taggarna som presenterades? Vad med en liten tävling där man lottade ut två biljetter till...
Nej, Miles and More har inte uppgetts någonstans. Jag har enbart trippelkollat att det enbart är Eurobonus-numret som funnits med i bokningen 3 ggr, när jag bokade, när jag ringde Lufthansa efter att jag hade bokat och vid incheckning. Jag har inte ens ett Miles & More kort som jag kan visa upp...
Jag har ett Eurobonuspoäng-problem som ingen verkar kunna lösa. I januari åkte jag tur/retur Cape Town i business class med biljett bokad på Lufthansas hemsida, totalt 6 flighter. Jag har fått poäng för 5 utav flighterna men för den sjätte flighten verkar poängen ha gått in på mitt Miles & More...
Jag ska till Tokyo i slutet av oktober och tänkte boka Park Hyatt Tokyo ett par nätter. Dock kostar hotellet lite mer än vad min budget tillåter. Däremot googlade jag lite och hittade en rabattkod som ger mig en ganska bra rabatt, såpass bra att jag faktiskt vill boka. Men det står som RATE RULE...
Jag befinner mig på Arlanda just nu på väg till Frankfurt. Jag kanske helt enkelt ta vägen förbi Lufthansas servicedesk på Frankfurts flygplats och fråga där.
Ok, förstår. Det förklarar ju saken. Men det är ju lite lustigt att Lufthansa inte kontaktar mig och meddelar detta utan jag råkar hitta denna info själv. Kan jag begära att Lufthansa fixar annan rutt till mig eller är mina Eurobonus-biljetter rent av borta?