Senaste material av Emsa

  1. E

    Söker: Eurobonus 2-4-1 från Arlanda till värmen i februari 2022

    Tack @varva77 och @Jacob G , jag hade ärligt talat missat att den hade öppnat upp! Satt och försökte söka genom United, Matrix och allt vad det heter häromveckan, men då var SAS egna sökning stängd. Ska leta mig fram där nu!
  2. E

    Söker: Eurobonus 2-4-1 från Arlanda till värmen i februari 2022

    Hej! Har ca 300.000 eurobonus-poäng och min första 2-4-1 voucher som går ut vid årsskiftet. Varifrån vill du börja din resa? Arlanda Var är din destination? Sol och bad men med så låg risk för karantäntvång som möjligt När vill/behöver du resa ut? ca 1 feb 2022 (flexibelt några dagar) När...
  3. E

    SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

    Stort tack senator! Är inne och letar på United nu. Om jag hittar något i business som är intressant där så kan jag ringa SAS och boka det med 241 och poäng alltså? Hos SAS måste man ju kolla efter den där guldpricken, men är det "enklare" att hitta tillgängliga biljetter hos de andra Star...
  4. E

    SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

    Hej alla! Slet hårt för att få ihop en 241-voucher och lyckades 2020... nu löper den ut om två veckor. Är det helt omöjligt att boka någon bra långresa i business class just nu? Hittar inget via sas.se, är det bättre att ringa trots att jag egentligen inte har ett specifikt önskemål. Vi vill...
  5. E

    American Express vill ha ID-uppgifter via mail?

    Lite followup: Jag anmälde mailet till AMEX svenska och internationella fraud/phishing-enheter. Dagen efter spärrades mitt kort. Jag har ringt ett par dagar i sträck och slussats runt bland svenska kundservice, indiskt callcenter och till slut fraud detection i Storbritannien. Den trevliga...
  6. E

    American Express vill ha ID-uppgifter via mail?

    Bra tips, testat med NordVPN ansluten via Sverige nu, ändå inga ikoner eller knappar.
  7. E

    American Express vill ha ID-uppgifter via mail?

    Varken ikon eller "Message us"-knapp i min app. Antar att det antingen beror på vad för kort man har, eller att Amex håller på att testa funktionen på en begränsad användarskara.
  8. E

    American Express vill ha ID-uppgifter via mail?

    Japp, version 6.27.0, uppdaterades 9 feb. Skumt! Är det en SAS Amex Elite-featrure??
  9. E

    American Express vill ha ID-uppgifter via mail?

    Jag ser ingen sådan ikon! Och under "Kontakta oss" endast ett telefonnummer. På iOS, Amex SE-appen?
  10. E

    American Express vill ha ID-uppgifter via mail?

    Mycket av deras egna varningsflaggor stämmer ju in: https://www.americanexpress.com/se/formaner/service-sakerhet/amex-sakerhet/phishing/ "I ett phishing e-post vill avsändaren exempelvis att du ska klicka på en länk, uppdatera ett lösenord eller ge ut annan känslig information. I själva verket...
  11. E

    American Express vill ha ID-uppgifter via mail?

    Ska höra med kundtjänst, men måste styra upp inlogg till Skype som jag inte använt på 5+ år, betala in lite saldo där samt invänta att kundtjänst öppnar igen imorgon. Tänkte att alla kanske får denna förfrågan, då hade jag inte behövt rota mer i det. Om det nu visar sig att denna förfrågan är...
  12. E

    American Express vill ha ID-uppgifter via mail?

    Jag är utomlands för tillfället och inte så sugen på att betala 19 kr/min för att stå i telefonkö, så tänkte höra här först om detta är standardförfarandet. Det är ju möjligt att deras önskemål har triggats just av att jag är utomlands, men alla betalningar har funkat och jag tycker att Mobilt...
  13. E

    American Express vill ha ID-uppgifter via mail?

    Har haft SAS AMEX Premium i ca två månader, idag fick jag ett mail om att American Express genomför en kontroll och vill att jag ska maila in "Färgkopia på båda sidorna av din identitetshandling (nationellt ID-kort eller pass)". Epost-adressen är Documentsnordics@aexp.com. Jag tycker detta...
  14. E

    Missat flyg? På grund av dig själv

    Tog helt fel på ett dygn i Umeå en gång, försökte lyckligt ovetande checka in exakt 24 timmar efter utsatt tid... De såg förvirrade ut i incheckningen först, men tyckte väl synd om mig och satte mig på standby utan kostnad. Blev nervös då några personer utan biljetter dök och ville köpa sig...
Toppen