Jag är i Dubai mellan 14-18 oktober och letar efter ett najs hotell. Betalar helst inte mer än 1500 om natten, men i värsta fell 2000/natt är ok.
Jag är Accor platinum och Club Carlson Gold -- så det kan vara bra att stanna i ett av dessa hotell men jag är inte alls bunden och kan stanna på...
Kan pitcha in och säga att när vi bokar resor för företaget så gäller mer eller mindre bekvämlighet. Hellre att det är 1:15 connection än 6:30 connection, t.ex.
Visst är det kul med poängintjäning men det är ingen "Make-it-or-break-it" för mig och jag och även företaget jag jobbar för värderar...
Ordnade fram en Amadeus-kod från SWISS eftersom en del av resan genomförs av SK. Den funkar endast på checkmytrip.com och självfallet står det inte vilken bokningsklass det är där. På SAS hemsida, såklart, visas resan men inte heller där bokningsklassen.
Jag bokade för att jag behövde åka och det är en tricky route, sen så hade det inte skadat att få lite extra miles men ingen big deal och inget som stör mig :)
Tack för hjälpen alla
Man kan endast checka in och välja plats 23 h innan avgång på SWISS om jag förstår rätt så är det inte Amadeus så kan inte prova någon annans system heller?
Hej,
Jag reste ARN-ZRH-OTP och åker tillbaka på fredag med LX till ZRH och därefter tar SK över till ARN. (hela resan är dock bokad genom swiss, med LX-kod)
Enligt uppgifterna jag har från Expedia är jag i ARN-ZRH bokad i S-klass, innebär det att jag åker sas plus?
Pinsamt är ordet. Mycket konstigt om BA inte byter cateringfirma helt och hållet som tidigare nämnt, förtroendet för detta bolag verkar ju onekligen lågt.
Heippa!
Hittade en biljett för mitt sex dagars besök i Dubai med Aeroflot för det jag tror är ett attraktivt pris, jag är dock ingen expert av något slag och av det jag såg så fick inte ens ITA Matrix fram den här raten.
ARN-SVO-DXB t/r i Business Class för 7057 kr -- värt det?
Flyger aldrig...
Tack för svar, det var av intresse för mig då jag bokade ARN-CDG-JFK t/r för cirka 4100 kr och har sedan även bokat för lite mer än så via United. Antar också det faktum att de kör direkt är en fördel för vissa. Mig skulle det aldrig slå att flyga Norwegian på längre sträckor dock.
En fråga, varför väljer folk Norwegian över dem andra bolagen? Såvitt jag kan se så är det ingen direkt stor prisskillnad, cirka 4k t/r med Norwegian och då är det inget baggage och ingen mat inkluderat? Varför inte bara gå med någon i *A, Skyteam eller OW? Är det något jag missar?
Problemet är väl att Ryanair skiter fullständigt i sin image. Folk går efter pris och ingen kan slå dem i pris om man bokar i rätt tid. Provokation är deras affärsmodell och det funkar ju bevisligen. Säg vad man vill om O'Leary, men snubben kan få resultat :P