Har vänner som befinner sig i Nairobi och skulle ha flugit till Stockholm imorgon via Frankfurt men nu blivit ombokade till en flygning två dagar senare. Någon med kännedom om hur utsikterna ser ut att bli ombokade på t.ex. Ethiopian eller Turkish i egenskap av Star Alliance partner?
Tidigt skede såklart, men kan tänka mig att
Högst spekulativt nu, men får i alla all intrycket att du täcker in rätt många anslutningar från Frankfurt om du kör en fakiravgång från Luleå runt 05:00 och är nere i Frankfurt 08:00 och sedan flyger upp kärran runt 20:00 och landar i Luleå vid...
Helt klart, varit kund hos Telenor sedan kanske sex-sju år tillbaka och på det stora hela har det funkat väldigt bra.
Kan även slå ett slag för att Telenor har fri surf för alla kunder i Storbritannien, USA och Thailand. Har även väldigt praktiska surfpaket som går att köpa till direkt via SMS...
Känns dock skönare att gå ner i Goose Bay och ha lite marginal ifall det skulle bli en go-around. :)
Kunde ju dock önska att United slopade 757 på long-haul och körde 767 även från Arlanda.
Lutar mer åt motsatsen, undrar hur sugen den israeliska staten är på att underlätta för människor "i onödan" att resa till Tel-Aviv och eventuellt kunna ansluta där med hänsyn till säkerheten.
Okej, fair enough. Menar bara att om tåget inte varit ett reellt alternativ så hade SAS antagligen kunnat haft flera A320 om dagen till Kalmar, vilket det inte är till t.ex. Luleå eller Östersund som kan betraktas som jämförbara storleksmässigt med Kalmar.
Svårt att se någon kliva in i det korta perspektivet. "Problemet" är att Kalmar är förhållandevis lättillgängligt med tåg. Finns mängder med avgångar till Stockholm och Malmö/CPH via Linköping respektive Alvesta. Affärsresenärerna åker såklart helst med BRA så marknaden är nog rätt mättad.
Håller med. Undrar hur läget är på t.ex. ARN-SDL. Där är linjen till Bromma sedan tidigare lagd på is så skulle SAS dra in även den lär det bli att upphandla trafik.
Jag tänkte precis föreslå att ta sikte på Thai istället för att boka nya biljetter med panik och högt stresspåslag i kroppen. Men lyckas du med detta så är det ju bara att köra.
Stort lycka till imorgon. Börjar arbeta supertidigt imorgon så kommer definitivt kasta ett öga mot MH787 runt halv fem-tiden på morgonen här i Sverige.
Håller med om detta. Det är nog lätt att bli tunnelseende och försöka överarbeta situationen. Håll oss gärna uppdaterade här, men låt det inte gå ut över mathållning och vila.