Iof hamnat i en YouTubebubbla med blandad trovärdighet men mycket snack om att Vegas (tas ju upp lite där och var, priser osv) gått ner som inte bara förklaras med färre internationella turister. Även gränsorter mot Kanada tas upp mycket. Kan inte påminna mig alls att jag sett något om att något...
Totalt 11% ner inför hösten. Inget sagt specifikt om Norden men Tyskland ”värst” med 13%. Varför är väl en kombination men skulle tro att ovilja påverkar siffrorna.
”Siffrorna bygger på bokningar gjorda under 30 juni-31 augusti för resor under perioden september-november”...
Precis, kan ju vara nån form av testballong för att se hur intresset skulle vara om det är mer attraktivt.
Skulle såklart vara bra om det fanns mer alternativ till att få värde för poängen. Såklart subjektivt men knappast ett understatement att många inte är helt nöjda som det är just nu.
Ja...
Alltid kul att konspirera och spekulera men kan inte paminna mig om nagon kampanj eller vidare snack om detta fran SAS sida tidigare men kan ha fel da jag inte brukar luslasa mailen som kommer.
Vill vanja/uppmarksamma/"introducera" dynamiska poangpriser eller ett satt att forsoka kompensera for...
Ser inte som att Lufthansa kommer att vara kvar i racet om TAP.
https://www.theportugalnews.com/news/2025-09-17/lufthansa-bid-for-tap-highly-unlikely/885072
Har en SAS award EWR-CPH. Fanns inte vidare till ARN så bokade separat från Malmö. Sökte nu CPH-ARN och får upp ett alternativ via GOT, skall jag kunna haka på den istället om jag ringer in?
Bra! Bör väl innebära att man kommer in som Skyteam guld (elite plus eller vad det nu heter)?
”Vårt mål är att ge affärsresenärer och andra premiumkunder en upplevelse som gör resan både mer behaglig och mer effektiv.”
Det är samma zon såvitt jag vet så det skall gå bra så länge det är samma destination som du flyger ut ifrån (alltså XXX-YYY ZZZ-XXX). Du måste ringa in för att boka, det blir dock ingen avgift eftersom de efter 8år fortfarande inte fått till det att kunna boka själv.
Dålig koll själv men vad jag förstått är det mer eller mindre helt oförutsägbart men visst kan det komma nån våg ibland när man följt diskussioner här.
Intressant att man kan ha så olika uppfattningar.
Delar inte alls samma bild men har inte alls varit lika aktiv senaste året och har rent personligen haft mönster där Star Alliance hade varit en fördel. Beror väl lite på hur man ser på saker också. Scandicsamarbetet verkar mycket bra men vet...
Det där har nog alltid varit ett problem. Överlag verkar inte några ST bolag släppa platser nära inpå. Undantaget SAS för EB men nu är ju även det tveksamt.
Skall man generalisera finns det för tillfället inga någorlunda ”säkra” kort för C-klass iom att både SAS och Virgin tycks hålla inne på...
Ah ja, SAS kan ju absolut förklaras med det. Det oroande med Virgin är ju att de aktivt tycks dragit tillbaka platser. Eller om det nu är något tillfälligt för att de är mitt i systembyte som nån på supporten angett som möjlig förklaring.
Men det verkar ju ändrats radikalt över hela linjen över en natt enligt vad som skrivits tidigare i tråden? Något som med låg sannolikhet kan förklaras med att de bokats upp.
Har inte kollat själv men skall försöka hitta något lämpligt så lär väl bli varse…
Perfekt… man kan ju inte göra mer än att spekulera eftersom det knappast är något SAS kommer att kommunicera kring. Funderar på om det kanske är något (höjning, dynamiska priser?) på gång men att de tills dess dragit ner allt till ett minimum.