Senaste material av ARN01

  1. A

    Nu har det blivit problem. Vad ska man göra?

    Framgar inte riktigt om det ar separata eller genomgaende men antar att det ar separata varav problemet. Ar det genomgaende biljett behover du val inte direkt gora nagot alls forutom som namnts att kanske ha nagot ombokningsforslag? Ar det separata biljetter sa maste jag saga att det var friskt...
  2. A

    SAS sommaren 2026

    Lite märkligt kan jag tycka även om Tarom inte är den Skyteam-medlemmen.
  3. A

    Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september 2024

    Nytt mail idag, har de gjort det ännu bättre eller korrigerat kanske? Nu står ”flyg till Sydeuropa kan bli din från endast 8000 poäng” tidigare 11000.
  4. A

    Minskat resande till USA p.g.a. läget där?

    Iof hamnat i en YouTubebubbla med blandad trovärdighet men mycket snack om att Vegas (tas ju upp lite där och var, priser osv) gått ner som inte bara förklaras med färre internationella turister. Även gränsorter mot Kanada tas upp mycket. Kan inte påminna mig alls att jag sett något om att något...
  5. A

    Minskat resande till USA p.g.a. läget där?

    Totalt 11% ner inför hösten. Inget sagt specifikt om Norden men Tyskland ”värst” med 13%. Varför är väl en kombination men skulle tro att ovilja påverkar siffrorna. ”Siffrorna bygger på bokningar gjorda under 30 juni-31 augusti för resor under perioden september-november”...
  6. A

    Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september 2024

    Precis, kan ju vara nån form av testballong för att se hur intresset skulle vara om det är mer attraktivt. Skulle såklart vara bra om det fanns mer alternativ till att få värde för poängen. Såklart subjektivt men knappast ett understatement att många inte är helt nöjda som det är just nu. Ja...
  7. A

    Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september 2024

    Alltid kul att konspirera och spekulera men kan inte paminna mig om nagon kampanj eller vidare snack om detta fran SAS sida tidigare men kan ha fel da jag inte brukar luslasa mailen som kommer. Vill vanja/uppmarksamma/"introducera" dynamiska poangpriser eller ett satt att forsoka kompensera for...
  8. A

    Air Europa och framtid med Sky Team/Eurobonus.

    Ser inte som att Lufthansa kommer att vara kvar i racet om TAP. https://www.theportugalnews.com/news/2025-09-17/lufthansa-bid-for-tap-highly-unlikely/885072
  9. A

    Frågor om att boka Eurobonus award resa

    Kan tycka det. https://www.flysas.com/en/eurobonus/points/use/partner-award-flights/
  10. A

    Frågor om att boka Eurobonus award resa

    Har en SAS award EWR-CPH. Fanns inte vidare till ARN så bokade separat från Malmö. Sökte nu CPH-ARN och får upp ett alternativ via GOT, skall jag kunna haka på den istället om jag ringer in?
  11. A

    Tillgång till partnerlounges från och med 1 September

    Bra! Bör väl innebära att man kommer in som Skyteam guld (elite plus eller vad det nu heter)? ”Vårt mål är att ge affärsresenärer och andra premiumkunder en upplevelse som gör resan både mer behaglig och mer effektiv.”
  12. A

    Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september 2024

    Det är samma zon såvitt jag vet så det skall gå bra så länge det är samma destination som du flyger ut ifrån (alltså XXX-YYY ZZZ-XXX). Du måste ringa in för att boka, det blir dock ingen avgift eftersom de efter 8år fortfarande inte fått till det att kunna boka själv.
  13. A

    Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september 2024

    Dålig koll själv men vad jag förstått är det mer eller mindre helt oförutsägbart men visst kan det komma nån våg ibland när man följt diskussioner här.
  14. A

    Tankar 1 år efter SAS övergång till Sky Team

    Intressant att man kan ha så olika uppfattningar. Delar inte alls samma bild men har inte alls varit lika aktiv senaste året och har rent personligen haft mönster där Star Alliance hade varit en fördel. Beror väl lite på hur man ser på saker också. Scandicsamarbetet verkar mycket bra men vet...
  15. A

    Tillgänglighet award flights med SAS efter 1 september 2024

    Det där har nog alltid varit ett problem. Överlag verkar inte några ST bolag släppa platser nära inpå. Undantaget SAS för EB men nu är ju även det tveksamt. Skall man generalisera finns det för tillfället inga någorlunda ”säkra” kort för C-klass iom att både SAS och Virgin tycks hålla inne på...
Toppen