Senaste material av apknug

  1. A

    SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

    Finns det verkligen SAS personal som modererar här? Jag trodde i min enfald att forumet var "oberoende" i nån form. Ja det förändrar en hel del vad gäller vad man kan skriva och biasen på forumet.
  2. A

    Felstavat namn på flygbiljett

    Grattis och hoppas du inte var för orolig. Jag lyckades en gång förväxla ett par bokstäver i mitt förnamn, ett väldigt vanligt namn. De var Boarding ganska tidigt och jag var sen så de ropande på mig i högtalarna, lät jätte konstigt när de försökte lösa ut namnet. Väl i gate frågade de...
  3. A

    Vad hände med SK1874 den 21 mars

    Även om det kan tyckas osmakligt så, är bombhot extraordinär omständighet?
  4. A

    Hamburgare ombord på SAS

    Ser ut som något som Ryanair har värmt upp i micron o sålt sen urminnes tider. Och där har "alla " klagat på "servicen".
  5. A

    Larm om haveri på Arlanda

    Ankom från Spanien Madrid, ännu har vi inte hämtat hem alla Los suecos
  6. A

    LATAM Flight 800 upplevde tekniskt fel - 50-tal skadade efter frifall under flygning

    Det är inget jäkla vardagsrum. FOD, Föremål Orsakar Driftstörning. Lämna på backen. Lite stridspilots diciplin i cockpit anbefalles.
  7. A

    Nya säkerhetskontrollen på Arlanda Terminal 5

    Det gäller att ha en plan B eller kunna vaska pavan. Min tjejs syrra råkade ut för Transfer sequirty för typ 15 år sedan och hon, o hennes polare, sa nej den här tar ni inte och så stod de utanför och drack upp flaskan.....
  8. A

    SAS A350-900 XWB!

    Tack för den infon, såg att min inkommande till cph-pvg kom in den vägen men tänkte inte vidare om hur den kommit dit...
  9. A

    SAS fortsätter med räddningsflyget!

    Hoppas denna "deal" med Norge som lämnat SAS åt sitt öde utreds av CH-11 domaren
  10. A

    Hälsningar från luften!!

    Nåt av arabbolagen hade röda/gröna klistermärken för ca 10 år sedan. Försvann troligen för att de inte funkar i praktiken trots en bra ide!
  11. A

    SAS fortsätter med räddningsflyget!

    Ja Norge äger ju inte äns SAS längre, vissa maktbalanser kanake aldrig ändras. Det blir kanske som när Lottie Knutson flög ut sina egna charterresenärer på skattebetalarnas bekostnad, ja vad gör man inte för aktiekursen och eventuell bonus.....
  12. A

    SAS fortsätter med räddningsflyget!

    Det borde bli välbehövliga intäkter till sas, från Norge, för denna sjuktransport . Såvida det inte slutar på nåt annat sätt...
  13. A

    Vilket flyg hade ni valt, 747 eller A380?

    För 30 år sedan flög Tower Air JFK-ARN med redan då gamla 747-100. Det flög i all economy configuration (lite osäker på övergången) vilket gjorde att man kunde sitta framme i nosen utan att åka first/business. Kärran var så gammal att den inte hade elektriska hörlurar till IFE utan stetoskop...
  14. A

    Regelverket (EG) nr 261/2004 - dvs EUs regler om passagerares rättigheter

    Får man ersättning för förlorad inkomst enligt EU261? Finns det nån cap eller hur funkar det?
  15. A

    Positiva saker kring SAS utträde ur Star Alliance

    Jag hade hoppats på Ilyshin och Tupolevs..... Riktiga hatthyllor, motorer som luktar fotogen och låter härligt....... De tiderna, 30 år sen, är förbi....
Toppen