Grok säger nej till ersättning mht (vilket jag inte nämnde tidigare) att flyget som skapade förseningen (dvs i detta fall JNB till LHR) avgick från ett icke Europeiskt land.
Men med lite eftertanke. Här är det ju en väsentlig försening som uppkommer. Men som dock aviseras med mer än 48 timmar innan avgång (som jag har något svagt minne om att det spelar roll som jag läst någonstans). Ni som kan era regelverk; Är det ändå något som berättigar till ersättning?
Vet inte om jag direkt riktat något krav? Det var en beskrivning av ett händelseförlopp. Och jag är bokad genom SAS.
Nu ringde jag aldrig Virgin eftersom det löste sig. Men har i andra sammanhang kontaktat utförande bolag angående liknande händelse. Dom har alltid hänvisat till SAS. Men nu vet...
Man får ju hjärnblödning på hur systemet funkar med bonusresor men hade tur i oturen den här gången.
Ska ut på långresa och har långa benet till/från LHR med Virgin.
Med fyra dagar kvar innan avresa plingar SAS-appen till och i mailen ligger en ny biljett från SAS. Hemresans långa ben till LHR...
Spot on och i linje med vad jag och många andra här skrivit om tidigare i diverse trådar. Sammanfattningsvis en bra artikel och det har naturligtvis varit otänkbart att publicera något liknande i svensk MSM tidigare. Men nu när allt fler börjar vakna och inse att jorden inte kommer gå under...
SAS är danskt. Och mer holländskt och franskt än svenskt. Hur vi än försöker låtsas som något annat (inklusive att förbjuda oss att nämna det).
Sverige gav bort det prestigefyllda varumärket, jobben och hubben till danskarna eftersom det var på modet under ett par år att dissa flygindustri och...
Finns ju andra anledningar att gå över på Amex Plat så det alternativet blir ju mer intressant ju sämre utbudet på SAS och Sky Team Bonus blir och ju dyrare kortet blir.
Ni som kör Amex Plat. Hur använder ni era Avios?
OT: Hörde att Amex fyllde Globen för några veckor sen i en exklusiv Veronica...
Fråga om bokning med Fly Premium. Kanske i fel tråd. Och kanske finns svaret längre bak i tråden men den börjar bli lång nu.
Har för mig att jag tidigare gjort en enkelbokning online med Fly Premium poängrabatt och därefter lagt till returresa när tillgänglighet dykt upp och fått totalt Fly...