Senaste nytt

Hotellrum med högt belägen balkong i Bangkok

NyfikenGrau

Medlem
Peninsula har rum med balkong, pool och service riktigt bra de gånger vi bott där.

Tack, ligger dock ganska rejält över budget även om det säkert är trevligt.

Lebua Tower club room vån 52.

Tack, ligger inom budget, men problemet med Lebua är som jag nämnde att jag inte sett några bilder på en "möblerad" balkong nånstans, de har vackra räcken men verkar bara vara något att gå ut på med drinken och sedan in igen.
 

kristerj

Medlem
Ok tack, intressant, hade inte alls tänkt på såna sidor! Alla rum har balkong men inte alla har flodvy.



Tackar! Krungthep-rummen ligger precis över maxbudget men kan väl funka om det är tillräckligt värt skillnaden jämfört med Chatrium Riverside (5117 vs 3847 kr för datumen 25-27/3).
I Krungtep-rummen så är det loungetillgång, så du sparar en del på frukost o kvällsfika ;). Beroende på antal nätter du bokar, så kan det finnas erbjudande på deras hemsida med lite extra flärd.
 

NyfikenGrau

Medlem
Slutet på mars, början av april, räknar du med att ha glädje av balkongen då? Tänker att det kan vara ganska varmt och fuktigt.

Jo jag vet att det är rätt bastulikt den tiden på året, var den tiden mitt enda besök i Thailand för länge sen, men jo det funkar :)

I Krungtep-rummen så är det loungetillgång, så du sparar en del på frukost o kvällsfika ;). Beroende på antal nätter du bokar, så kan det finnas erbjudande på deras hemsida med lite extra flärd.

Oj, låter ju toppen, inget jag förväntar mig men bra om det är så! Jag bokade nämligen ett Krungthep-rum 5/4-7/4 på erbjudande via tyska Dertour precis innan jag såg ditt inlägg - 354 € med frukost för 2 nätter vilket man får säga är ett bra pris även utan loungetillgång!
Om vi får lounge också är det bara bonus!

Nu återstår 25-27/3, kanske ska ta Chartrium Riverside där för att jämföra!
 
Last edited:
Shangri La har väl också balkonger, men vet inte hur högt upp dessa ligger.
Det trevliga med det Hotellet är att det går en färja från bryggan vid poolområdet till ”minns ej namnet”, men ett trevligt kvällsnöje där man kunde äta, strosa på marknad.
Jag och min väninna bodde väääldigt högt upp när vi var där för 4-5 år sedan.
Men det var ett ganska trist område runtomkring.
(Vi bokade via Hotels eller booking vill jag mig minnas)
 

Ubbe

Medlem
Det trevliga med det Hotellet är att det går en färja från bryggan vid poolområdet till ”minns ej namnet”, men ett trevligt kvällsnöje där man kunde äta, strosa på marknad.
Jag och min väninna bodde väääldigt högt upp när vi var där för 4-5 år sedan.
Men det var ett ganska trist område runtomkring.
(Vi bokade via Hotels eller booking vill jag mig minnas)
Japp det fanns många billiga erbjudanden en 5-10år tillbaka eftersom det byggdes runt om hotellet.
Nu verkar det vara färdig byggt "för stunden" och det är ett fantastiskt boende med förmodligen Bangkoks bästa frukostbuffé.
Allt som du vill ha finns, och lite till. Jag kommer att bo där nästa gång i Bangkok-
Färjan ovan går till närmaste SkyTrain station ( typ 7 minuter) och en gång ca var 20 minut
 

Hissen

Medlem
Det trevliga med det Hotellet är att det går en färja från bryggan vid poolområdet till ”minns ej namnet”, men ett trevligt kvällsnöje där man kunde äta, strosa på marknad.
Jag och min väninna bodde väääldigt högt upp när vi var där för 4-5 år sedan.
Men det var ett ganska trist område runtomkring.
(Vi bokade via Hotels eller booking vill jag mig minnas)
Kan det möjligtvis vara Asiatique The Riverfront där det finns en marknad, restauranger och ett Pariserhjul?
 

henrik l

Medlem
Det trevliga med det Hotellet är att det går en färja från bryggan vid poolområdet till ”minns ej namnet”, men ett trevligt kvällsnöje där man kunde äta, strosa på marknad.
Jag och min väninna bodde väääldigt högt upp när vi var där för 4-5 år sedan.
Men det var ett ganska trist område runtomkring.
(Vi bokade via Hotels eller booking vill jag mig minnas)

Jag misstänker att ni var på Aisatique. Har bott en del på Sheraton Royal Orchid. Finns som sagt var inte så mycket i närområdet, men numera kan kan ju åka tvärs över floden till Icon Siam. Har man inget annat för sig kan man ju lägga en eller två kvällar på Asiatique, efter att man har varit på Icon Siam. Men det beror ju på vad gillar:)
 
Toppen