Senaste nytt

’Nya’ SAS loungen på Arlanda T4

Jo, det är så klart att Swedavia kan tänka sig nyttja C-gaterna för andra flyg. Vore väl dumt annars med tanke på att det verkar vara trångt om gaterna i "normala" T5. Men än så länge är det enbart Ryanair som har sin incheckning i gamla T4 och det tror jag är vad de flesta syftar på när de säger T4 (inte vilka gater som nyttjas när du väl (om?) du lyckats passera säkerhetskontrollen)

Ryanair ska ha alla sina flyg där. Det är riktigt. Men i informationen från Swedavia där detta står, står det också under (men folk slutar läsa efter det om Ryan): även andra flygbolag med passande flygplanstyper kommer allokeras gate i t4.

Så med andra ord kommer Ryan vara där primärt, men även andra när det behövs.

Man får väl se det som positivt att alla som köper fast track via Ryanair kommer med andra ord vara förvisade till T4.

Man får väl se det som positivt att alla som köper fast track via Ryanair kommer med andra ord vara förvisade till T4.
Idag fastnade jag bakom två (!) sällskap i fast track T4. För bägge två kom det som en total överraskning att:
* Vätskor skulle i en plastpåse.
* Deodorant är en vätska.
* Hårgele är en vätska.
* Plastpåsen ska inte ligga i väskan.
* Datorer ska tas ut ur väskan.

Den stackars säkerhetskontrollanten orkade inte stoppa dem på att de hade flera plastpåsar per person efter allt annat käbbel.

Det bör vara ett krav att man har flugit någon gång tidigare i sitt liv för att man ska kunna få köpa till fast track på sin biljett.

Idag fastnade jag bakom två (!) sällskap i fast track T4. För bägge två kom det som en total överraskning att:
* Vätskor skulle i en plastpåse.
* Deodorant är en vätska.
* Hårgele är en vätska.
* Plastpåsen ska inte ligga i väskan.
* Datorer ska tas ut ur väskan.

Den stackars säkerhetskontrollanten orkade inte stoppa dem på att de hade flera plastpåsar per person efter allt annat käbbel.

Det bör vara ett krav att man har flugit någon gång tidigare i sitt liv för att man ska kunna få köpa till fast track på sin biljett.
Exakt. Man slutar aldrig att förvånas över hur många som gör detta, eller börjar packa upp och ta av sig klocka, bälte och kavaj m.m precis när man kommit fram vilket gör att det blir stopp i kön... Se till att ha ordnat allt när man kommer fram för sjutton..(!) :eek:

Exakt. Man slutar aldrig att förvånas över hur många som gör detta, eller börjar packa upp och ta av sig klocka, bälte och kavaj m.m precis när man kommit fram vilket gör att det blir stopp i kön... Se till att ha ordnat allt när man kommer fram för sjutton..(!) :eek:
Märkliga är att detta ofta även gäller personer med EBG, EBD, Senator mfl adress taggar på sitt exklusiva handbaggage Dvs vana resenärer som borde veta bättre.
Dessutom att inte ha vett att ta sitt pick och pack , gå åt sidan för att ta på bälten ordna pc'n mm utan stå kvar vid bandet efter röntgen och plocka ihop alla prylar och därmed stoppa upp hela flödet gör mig lindrigt sagt upprörd.

Märkliga är att detta ofta även gäller personer med EBG, EBD, Senator mfl adress taggar på sitt exklusiva handbaggage Dvs vana resenärer som borde veta bättre.
Dessutom att inte ha vett att ta sitt pick och pack , gå åt sidan för att ta på bälten ordna pc'n mm utan stå kvar vid bandet efter röntgen och plocka ihop alla prylar och därmed stoppa upp hela flödet gör mig lindrigt sagt upprörd.
Min min i kön: :eek: Det är samma personer som inte går åt sidan när man gått ombord, utan stannar upp hela boardingen med att ta av sig jacka och packa ner eller upp dator ur väskan.

Akta dig! Sist jag påpekade att detta är ovana resenärer fick jag arga PM om hur fördomsfull jag var!

Toppen