Senaste nytt

Bangkok weekend maj ?

plover

Medlem
Det där räcker fint, vi har två nätter o bor vid Lumpini så orken och vädret får styra. Tack för tipsen
 

plover

Medlem
Ajaj den missade jag Samet, första gången idag - tack för tipsen, vi skall köra cykelturen med Arne och sedan tillbaks till Lumpini så då provar vi något av dina tips. :)
 

henrik l

Medlem
Man kan även Googla "alternative roof top bars Bangkok" så kan man hitta lite intressanta saker. Kanske inte högt bland molnen men helt ok. The Nest Sukhumvit soi 11 är ett ställe som är trevligt, liksom The Rooftop@chidlom. Man kommer inte så högt där men kan blicka uppåt. Sedan finns det en bar på mitt favorithotell på typ 34:e våningen, Bangkok Marriott Hotel The Surawongse.






 

plover

Medlem
Kom på att jag har en eftermiddag och kväll (nattflyget till FRA går 23-tiden från BKK) nästa vecka, så jag funderar på om jag inte skall ta en
golfrunda. Någon som har något tips ? Aldrig spelat i Bangkok, bor i Lumpini och jag vill minnas att det är en hel del trafik så tänker en runda efter lunch, ombyte, lite middag och sedan till flygplatsen. Var är bra att spela ?
 

plover

Medlem
Skippade golfen och provade Sra Bua Modern thai med Michelinstjärna och dansk kock. Den v ar ett riktigt litet guldkorn, bland det bästa i måltidsväg som vi upplevt och helt otippat dessutom. Rekommenderas!
 

Kelgris

Medlem
Sra Bru » Det ser ut som det är fullbokat hela juni och enstaka tider för juli. Det ser inte ut som det går att boka lägre fram. Är det så att bord släpps den första i månaden?
 

plover

Medlem
Stämmer, jag fick inte heller bokat online men bad Eurocard Lifestyle prova, och efter ett dygn fick jag träff - vet inte om de förbokar, för jag hamnade först på väntlista, men de ringde från restaurangen typ 4 timmar innan direkt. Prova om du har någon concierge service så hoppas jag att du får plats :)
 

plover

Medlem
Kan annars rekommendera cykelturen med Arne som vi tog igår på eftermiddagen. Rekorderlig karl som inte lämnar något åt slumpen, vi kände oss riktigt väl omhändertagna och så fick vi en tur på andra sidan floden med härliga mat och kaffestopp länga vägen.
 
Toppen