Senaste nytt

SAS inför gräns på tre alkoholhaltiga drycker per resa i SAS Plus

bild från BC resa Stockholm - London med BA för några år sedan

champagne02-jpg.8559

champagne03-jpg.8560
Så ska det se ut! Champagne!

SK 2821 CPH-GZP i lördags. Nya (?) rutiner som jag aldrig sett förut. Vid matserveringen så blev alla högt och tydligt informerade om att endast tre alkoholhaltiga drycker var gratis. Crew hade en lista på alla passagerare i Plus och varje dryck "pinnades" sorgfälligt in på listan. Sen var det bara att plocka upp kortet om man ville ha mer.:rolleyes:

SK 2821 CPH-GZP i lördags. Nya (?) rutiner som jag aldrig sett förut. Vid matserveringen så blev alla högt och tydligt informerade om att endast tre alkoholhaltiga drycker var gratis. Crew hade en lista på alla passagerare i Plus och varje dryck "pinnades" sorgfälligt in på listan. Sen var det bara att plocka upp kortet om man ville ha mer.:rolleyes:

Så har det varit länge, men bara ibland.

Jag har vid två tillfällen blivit nekad en 3:e dryck och de har påstått att jag redan druckit 3
(föga förvånande var det veteraner det handlade om)
Så lika bra att det skrivs upp så slipper man förhoppningsvis diskussioner med de som
har dåligt minne, men det finns ju naturligtvis möjlighet att de kryssar fel. :rolleyes:

Känns som om SAS har applicerat sitt "VIP Charter Koncept". Det gick (går?) Att boka "plus / business" på vissa av Charter flighterna som körs av SAS. Plats i främre delen av kabinen, en trerätters måltid och tre valfria drycker!

Min standard beställning var, Öl, Rödvin och GT.

Den äldre delen av personalen fick det till fyra drycker, den lite mer service inriktade till tre.

Känns som om SAS har applicerat sitt "VIP Charter Koncept". Det gick (går?) Att boka "plus / business" på vissa av Charter flighterna som körs av SAS. Plats i främre delen av kabinen, en trerätters måltid och tre valfria drycker!

Min standard beställning var, Öl, Rödvin och GT.

Den äldre delen av personalen fick det till fyra drycker, den lite mer service inriktade till tre.
Det är ju fyra drycker :D

1. Öl
2. Rödtjut
3. Gin
4. Tonic

Det är ju fyra drycker :D

1. Öl
2. Rödtjut
3. Gin
4. Tonic
Där tog du två snabba kliv mot Purser på SAS Mainland!

Jag argumenterade naturligtvis inte mot att det skulle vara fyra, eller tre.

Ofta så säljs / prissätts det som två separata enheter på flyg. Fast om den presenteras i katalogen som en drink, Gin o Tonic till ett pris så hade nog mitt case varit solklart.

Ilandsproblem är det i vart fall.

Toppen