Remington Steele
Medlem
Så ska det se ut! Champagne!bild från BC resa Stockholm - London med BA för några år sedan
![]()
![]()
Så ska det se ut! Champagne!bild från BC resa Stockholm - London med BA för några år sedan
![]()
![]()
Hur är beläggningen i plus och minus?
6 rader i Plus och runt 50% beläggning.Hur är beläggningen i plus och minus?
SK 2821 CPH-GZP i lördags. Nya (?) rutiner som jag aldrig sett förut. Vid matserveringen så blev alla högt och tydligt informerade om att endast tre alkoholhaltiga drycker var gratis. Crew hade en lista på alla passagerare i Plus och varje dryck "pinnades" sorgfälligt in på listan. Sen var det bara att plocka upp kortet om man ville ha mer.![]()
Känns som om SAS har applicerat sitt "VIP Charter Koncept". Det gick (går?) Att boka "plus / business" på vissa av Charter flighterna som körs av SAS. Plats i främre delen av kabinen, en trerätters måltid och tre valfria drycker!SK 2821 CPH-GZP i lördags. Nya (?) rutiner som jag aldrig sett förut. Vid matserveringen så blev alla högt och tydligt informerade om att endast tre alkoholhaltiga drycker var gratis. Crew hade en lista på alla passagerare i Plus och varje dryck "pinnades" sorgfälligt in på listan. Sen var det bara att plocka upp kortet om man ville ha mer.![]()
Det är ju fyra dryckerKänns som om SAS har applicerat sitt "VIP Charter Koncept". Det gick (går?) Att boka "plus / business" på vissa av Charter flighterna som körs av SAS. Plats i främre delen av kabinen, en trerätters måltid och tre valfria drycker!
Min standard beställning var, Öl, Rödvin och GT.
Den äldre delen av personalen fick det till fyra drycker, den lite mer service inriktade till tre.
Där tog du två snabba kliv mot Purser på SAS Mainland!Det är ju fyra drycker
1. Öl
2. Rödtjut
3. Gin
4. Tonic
Fast bara tre som är on topic enligt trådens rubrik.Det är ju fyra drycker![]()