Senaste nytt

Hur rankar ni Nordic Choice hotel i Stokholm

intuition

Medlem
Planerar en familjevistelse och tänker använda poäng på Nordic Choice för det.
Värderar utrymme på rummet, ostressig frukost och tysta rum.

Tillgängligheten och poäng-priserna är relativt likvärdiga. Samtliga erbjuder Superior som högsta kategori som går att boka på webben för poäng. Har gärna deluxe eller bättre, så jag värderar också möjlighet till uppgradering.

Men av de här hotellen har jag bara bott på ett (Amaranten) och har lite svårt att välja vad som är bäst. Hur skulle ni ranka de här hotellen och varför?

Clarion Sign, Superior dubbel: 35k
Hotel C, Superior dubbel: 35k
Amaranten, Superior dubbel: 30k
Hobo, superior dubbel: 35k
Clarion Sthlm (Skanstull), Superior dubbel: 30k
Clarion Collection Tapto, superiod dubbel: 30k
 
Last edited:

zippan

Medlem
Planerar en familjevistelse och tänker använda poäng på Nordic Choice för det.
Värderar utrymme på rummet, ostressig frukost och tysta rum.

Tillgängligheten och poäng-priserna är relativt likvärdiga. Samtliga erbjuder Superior som högsta kategori som går att boka på webben för poäng. Har gärna deluxe eller bättre, så jag värderar också möjlighet till uppgradering.

Hur skulle ni ranka de här hotellen och varför?

Clarion Sign, Superior dubbel: 35k
Hotel C, Superior dubbel: 35k
Amaranten, Superior dubbel: 30k
Hobo, superior dubbel: 35k
Clarion Sthlm (Skanstull), Superior dubbel: 30k
Clarion Collection Tapto, superiod dubbel: 30k
Amaraten har tysta och trevliga rum. Sjukt ostrukturerad och kaos vid frukost. Framförallt rymliga familjerum.

Hobo har tråkiga rum och inte speciellt rymligt. Är man känslig mot ljud så kan rummen, om inte alla, mot gatan där det spelas musik uppe på Tak och vid ingången till 0100 störa.
Ingen stress eller ostrukturerad frukost. Men tid tar det.
 

hco

Medlem
Subjektivt förstås men här är min bedömning:

Clarion Sign, Superior dubbel: 35k
Trevliga rum.
Luftig men inte så bra frukost (utbud/kvalitet).

Amaranten, Superior dubbel: 30k
Trevliga rum.
Trängre frukost än Sign men bättre utbud/kvalitet.

Clarion Collection Tapto, superiod dubbel: 30k
OK rum.
Inte så bra middag (kan inte minnas frukosten o_O).

Övriga har jag inte testat. Vid val av de tre ovan hade jag valt Amaranten.
 
Konstigt när jag bodde på Amaranten i somras tillfrågades jag vid incheckningen när vi ville äta frukost. Och morgonen efter ledsagades vi av en frukostvärdinna till ledigt bord så man slapp leta kanonbra.
 

Janne 69

Ny medlem
Inte med på din lista men jag kan rekommendera Clarion Tapetfabriken i Sickla för familje vistelse om inte city läge i Stockholm är viktigt. Stora fräscha rum, bodde själv i ett familjerum (bara med frugan) och rummet bestod av 2 st dubbelsängar (180 cm samt 160cm) och en tv del med soffa och fåtöljer.
Tyst rum, lugn frukost i den stora fräscha loungedelen i entréplan samt välsmakande kvällsmat (som ingår på collection) om man inte vill äta ute.
Vet däremot inte om man kan boka familjerummen med poäng.
Jag blev uppgraderad.
 

jsn

Medlem
Har bara bott på Hotell C av de i din lista, gjorde det för 1½vecka sedan. Lite chanserat men helt ok. Rum mot innergården så det var tyst. Frukost helt ok, har det man kan förvänta sig men inget wow. Man kan bestäla tid för frukost, iaf på helgerna.
 

Mr Basic

Medlem
Amaraten har tysta och trevliga rum. Sjukt ostrukturerad och kaos vid frukost. Framförallt rymliga familjerum.
Börjar med att instämma med @zippan Har bott mest på Amaranten och gillar läget (centralt men ändå lugnt) och personalen men har ibland fått vänta på bord vid frukost (godkänt utbud). Familjerummen är riktigt trevliga, framförallt det (enda) med riktig balkong.
Alltid blivit uppgraderad.

Ett tag sedan (pre Covid) jag bodde på Sign men rummen var stora och relaxen på taket var riktigt bra om än väl dyr. Minns tyvärr inte frukosten men baren var riktigt bra både gällande drinkar och GT.
Uppgradering N/A då jag inte hade ngn status.

Clarion Hotel Stockholm provade jag för första ggn nu i mars, helt ok. Dubbelrummet var litet (ingen upgrade :() och väl varmt. Utbudet var bra och ordning/struktur var grym. Ett bord stod inte ostädat många sekunder. Känns dock lite mer ”off” på Söder.
Aldrig blivit uppgraderad (1 natt :D).

Bott på Hotel C också men längesedan och hade då minsta rummet utan fönster. Kommer inte hända igen.
Uppgradering N/A då jag inte hade ngn status.
 

Doctor-X

Medlem
Planerar en familjevistelse och tänker använda poäng på Nordic Choice för det.
Värderar utrymme på rummet, ostressig frukost och tysta rum.

Tillgängligheten och poäng-priserna är relativt likvärdiga. Samtliga erbjuder Superior som högsta kategori som går att boka på webben för poäng. Har gärna deluxe eller bättre, så jag värderar också möjlighet till uppgradering.

Men av de här hotellen har jag bara bott på ett (Amaranten) och har lite svårt att välja vad som är bäst. Hur skulle ni ranka de här hotellen och varför?

Clarion Sign, Superior dubbel: 35k
Hotel C, Superior dubbel: 35k
Amaranten, Superior dubbel: 30k
Hobo, superior dubbel: 35k
Clarion Sthlm (Skanstull), Superior dubbel: 30k
Clarion Collection Tapto, superiod dubbel: 30k

Clarion Sign - Trevliga rum, gillar utsikten om man får rum högt upp. Känns lite 00-tal avseende inredning och träpaneler. Frukosten var luftig, men tråkigt utbud. Läget är grymt om man vill vara centralt. Poolen på taket är grym, tyvärr kostar det extra, baren bredvid är ett skämt gällande utbud (finns väl en typ av öl, vitt vin och rött vin som serveras i plastglas).

Amaranten - Bra och rätt moderna rum, gillar sängarna. Men tycker kvalitén/skicken på rummen varierar stort, vissa riktigt bra, andra känns som de faller isär. Frukosten som beskrivs ovan fullständigt kaos, dock bra utbud! Läget är bra, ca 10min gång ”city”.

Hotel C - rätt tråkiga rum, konstiga tapeter. Bra frukost! Läget är vid centralen så passar perfekt om man kommer med tåg, kommer man med bil är detta hotell mardrömmen (om man letar kommunal parkeringen, vill man betala 500kr/dygn finns flera bra alternativ).

Hobo - tycker rummen är lite kul, men inte speciellt lyxigt märks att det är budget varianten till At Six (som är mitt favorit hotell i Stockholm inom NCC, enda negativa är att frukost inte är gratis och att varje gång jag bott där har jag fått noll som recognition som NCC platinum). Bra gym! Bra frukost, lugnt och skönt på morgonen. Extremt svårt att parkera för att ens kunna checka in om man kommer med egen bil. Som skrivits ovan finns det risk för störande ljud från TAK och gatan. Extremt bra läge.

Clarion Stockholm - Bra rum och frukost. Oftast strukturerat. Bra parkeringsmöjligheter. Gillar poolen. Läget är sådär i mitt tycke, väldigt sällan jag är längst ner på söder men ska man till Globen (Avicii-arena) finns det ju en poäng.

Clarion Collection Tapto - Aldrig bott här :)
 
Hobo av den enkla anledningenatt du som Guld/Platinum får 125 kr att käka för på en av Stockholms bästa asistiska restauranger TAK. Och frukostutsikten där uppe är magisk.

Annars tar jag det NCH-hotell som är billigast för dagen, ofta Quality Friends eller Comfort Solna.

Clarion-hotellen är tyvärr ofta inte värt det extra man betalar jämfört med Quality eller Comfort.
 
Har bara bott på Hotell C av de i din lista, gjorde det för 1½vecka sedan. Lite chanserat men helt ok. Rum mot innergården så det var tyst. Frukost helt ok, har det man kan förvänta sig men inget wow. Man kan bestäla tid för frukost, iaf på helgerna.
Tyvärr är det kaos på C på helgerna när det är fullt med Stockholmsbesökare som ska på teater och liknande i området. Fylleslag på kvällen med vakter i lobbyn och sen nytt slag vid frukosten 8-9.
 
Toppen