Senaste nytt

Flyga till Seattle i juli

Hej forumet

Jag är ny på detta med att boka bonusresor, har bokat min första nu till Aten nästa vecka i business class med Lufthansa.
Sitter och funderar på att boka en resa med en 2-4-1 till Seattle i sommar men ser att det finns inga resor efter 17 juni (GOT-SEA). Betyder det att det inte finns några möjligheter att boka resa via points efter det eller kommer det släppas fler resor?

Det är SAS | Scandinavian Airlines – Book your next flight on Flysas.com jag skall använda om jag vill söka igenom hela Star Alliance?

Sorry för amatörfrågorna ;)

Som @Johannes Winberg säger, sök från de stora hubbarna i Europa. London, Frankfurt, Munchen, Amsterdam, Paris, Zurich. Om du hittar från något av dessa ställen är det normalt aldrig problem att lägga till connection från Sverige. Juli är ju dock mitt i allas semester så mycket är nog redan uppbokat, men är du flexibel går säkert något att hitta och boka.

Jag provar men varenda hub jag skriver in ger meddelandet "Det går tyvärr inte att betala för resor till dessa destinationer med poäng"? Är det vanligt?

Verkar ha varit något skräp i cachen, funkar nu. Vet ni varför business inte finns med som val eller är det något man ringer in och uppgraderar efteråt?

Verkar ha varit något skräp i cachen, funkar nu. Vet ni varför business inte finns med som val eller är det något man ringer in och uppgraderar efteråt?
Är väl bara från FRA det finns direktflyg till SEA från EU. Om det inte finns plats i business på det flyget så får det bli ett byte i USA/CAN och med United finns det nästan aldrig business inrikes. Då visar SAS bara i ekonomi, även om det finns plats i business över Atlanten. Sök på GOT-ORD/YVR/SFO etc så hittar du nog nåt. Sen får du ringa SAS och be dem lägga på ett inrikesflyg till SEA.

Turkish släppte nu biljetter på sitt nya flyg till SEA. Får ringa in och lägga på anslutningar. Blir antagligen övernattning i IST som TK ska stå för.
screenshot-www.sas.se-2022.04.01-20_54_42.png

Toppen