Senaste nytt

Plåta lådan - mat i SAS Plus inom Europa

berätta exakt vad det är vore ju bara korkat!
Fast jag förstår SAS till fullo i det här. Bara betänk ”klagomålskören” som skulle uppstå, särskilt härifrån BC, när folk inte fått exakt allt som det stod. Tänk om det fattades en viss sås, hur många Eurobonuspoäng är det värt i omedelbar kompensation? Och om man inte får det direkt, då skickar man in ett ärende igen! Medvetet luddig beskrivning.

Fast jag förstår SAS till fullo i det här. Bara betänk ”klagomålskören” som skulle uppstå, särskilt härifrån BC, när folk inte fått exakt allt som det stod. Tänk om det fattades en viss sås, hur många Eurobonuspoäng är det värt i omedelbar kompensation? Och om man inte får det direkt, då skickar man in ett ärende igen! Medvetet luddig beskrivning.

SAS klarar att hålla några av de mest komplexa maskinerna någonsin uppfunna i sådant gott tekniskt skick att det är i stort sett riskfritt att flyga i 80% av ljudets hastighet en mil uppe i luften. Dessutom fixar man (åtminstone för det mesta) den logisktiska utmatningen att koordinera hundratalas flyg samtidigt på flygplatser runtom hela världen i perfekt synk med tusentals andra flyg från otaliga konkurrenter.

Men att tro att de ska kunna leverera färdiglagad mat som matchar en meny, det är orimligt att förvänta sig. Uppfattat.

Jo jag förstår varför, men vet inte om jag tycker det är speciellt snyggt.
Måste väl gå att friskriva sig från kompensationer i att man godkänner att ens nötkött ersätts med en annan rätt.

Kyckling- och quinosallad idag ombord på SK2848. Perfekt lunch ihop med en Mikkeller Burst.
66dd5c4f94a2bb7a6bf7e58fe1ed8896.jpg

Toppen