Hej!
Ska åka till vancouver nu i mars och undrar vilken smidigaste rutten är då det inte går direktflyg? Vart är bäst att mellanlanda?
Vi kommer åka businessclass men är det värt att ta det på alla delsträckorna?
Du köper affärsklass så då ingår affärsklass eller likvärdig så ja på sista frågan.
Sen vad är viktigast? Det finns massor av alternativ med ett byte. Jag skulle undvika SAS av den anledning att ni byter i USA. Annars SAS Plus till LHR, Air Canada vidare. Lufthansa via Frankfurt, British Airways via LHR, Air France via Paris eller KLM via Amsterdam.
Finns massor av bra alternativ med ett byte i Europa.
Tack! Ej USA för att det inte går direktflyg dit och således två byten?
Tack! Ej USA för att det inte går direktflyg dit och således två byten?
Bästa transit om man vill ha sas på long haul (för att tjäna en poäng tex) är ju Sam Francisco, det är bara halva avståndet jämfört med Chicago om man ska till Vancouver. Men det blir ju dubbla byten om man utgår ifrån Arlanda.Nej för ni måste in i USA och göra både immigration och tull. Alla andra byten är ni i transit. Sen är det låååånnngt mellan EWR och YVRoch ganska långt mellan ORD och YVR.
Bästa transit om man vill ha sas på long haul (för att tjäna en poäng tex) är ju Sam Francisco, det är bara halva avståndet jämfört med Chicago om man ska till Vancouver. Men det blir ju dubbla byten om man utgår ifrån Arlanda.
Jag skriver också upp mig på sas till London och Air Canada därifrån. Sas plus är ju lite meh i sammanhanget men det är kort tid. Air Canada på det långa benet är riktigt bra. Skulle framförallt vänja det framför Lufthansa på nattflyget hem.
Tyvärr funkar ju inte alternativet med air Canada till Zürich eller Frankfurt och sedan hem med Swiss respektive Lufthansa på korta benet, eftersom de inte går nu (Frankfurt verkar komma tillbaka i april). Annars hade det varit en vinnande kombination med bra flyg både på korta och långa sträckan.
Vad jag kan se så flyger Lufthansa både FRA-YVR och MUC-YVR i mars. Förstnämnde går alla dagar dock ej Tisdag/Torsdag. MUC-YVR är Tisdag, Torsdag och Lördag. Jag skulle undvika FRA-YVR av två anledningar: den avgår så tidigt att det är bara fakiren som passar ner, och det är en gammal sliten A340-400. MUC är A350-900 avgår på eftermiddagen. Då passar LH2491 med avgång 11:55 från ARN utmärkt.
Air Canadas rutt YVR-ZRH kommer igång som AC882 fredagen 19:e juni med första ZRH-YVR som AC883 dagen efter. Det finns också Swiss med Edelweiss operated men inte i mars.