Senaste nytt

Champagnetråden

Ett annat tips är att ge bort Guld till någon, åka Plus till Paris och ta hem 16 lådor i 8 stycken Wine Check Plane Luggage For 12 Bottles Red, Airline & TSA Compliant G | Lazenne ;)

Klassiskt väska att frakta hem öl i. Kostar 99€ att köpa på bryggerier i Bryssel , lite mer omständligt att släpa 4 sådana än 4 resväskor och på longhaul tappar man ju tyvärr lite vikt...

Någon här på forumet borde väl kunna 3D printa något sånt där som är bra hållbart och väldigt optimerat?
 

palmen

Moderator
Någon här på forumet borde väl kunna 3D printa något sånt där som är bra hållbart och väldigt optimerat?
Jag skulle definitivt vara intresserad av sådana lösningar om man gjorde custom made inläggning till resväskor. Tittade att köpa såna i skumgummi som finns där man själv tar ur bitar utifrån vilken passform man vill ha för tillfället.
 

rsimon

Medlem
KA DE WE Berlin, nyöppnad Champagne bar och butik med ett mycket brett sortiment, hela våning 6 börjar bli klar efter totala ombyggnaden
Tillsammans med @fcx delad jag på denna butelj
Visa bifogad bild 125845

Jag tycker generellt sett att Sechste blivit sämre. Men den nya champagnebaren är suverän. Många roliga drycker på glas. Saknar Grill und Pfanne som låg vid hissarna i hörnet vid charkuteri och kött.
 
Last edited:

fcx

Medlem
Jag skulle definitivt vara intresserad av sådana lösningar om man gjorde custom made inläggning till resväskor. Tittade att köpa såna i skumgummi som finns där man själv tar ur bitar utifrån vilken passform man vill ha för tillfället.
Köper man en pelicase så ingår den sortens fyllning i regel. Och ska man frakta glasflaskor så vill man väl ändå ha en väska som är bra stötskyddad. Otympligt att dra på, men om man checkar in tre väskor så kan man checka in en pirra som fjärde kolli att dra väskorna på...
 

011430121

Medlem
Jag tycker generellt sett att Sechste blivit sämre. Men den nya champagnebaren är suverän. Många roliga drycker på glas. Saknar Grill und Pfanne som låg vid hissarna i hörnet vid charkuteri och kött.
De har öppnat en kött och grill precis vid Champagnebaren såg väldigt trevlig ut, hade stora fönster där de mörade köttet med tydliga datummärkning när de började möra styckerna.
Jag var mycket nöjd av valet av Champagnen som @fcx valde, hans smaklökar för dessa drycker är bättre än mina.
 

palmen

Moderator
Köper man en pelicase så ingår den sortens fyllning i regel. Och ska man frakta glasflaskor så vill man väl ändå ha en väska som är bra stötskyddad. Otympligt att dra på, men om man checkar in tre väskor så kan man checka in en pirra som fjärde kolli att dra väskorna på...
Problemet med pelicase är vikten för egen del.
 
Toppen