Hej,
Så, bokade en star alliance-resa innan årsskiftet till Portugal med en 2-4-1 som gick ut 2021-12-31 samt med poäng som går ut till våren.
Resan var tänkt att gå i slutet på augusti.
Fick idag mail att resan har ändats, från att tidigare varit avresa på fredag morgon och framme fredag förmiddag har dom nu lagt flyget att avgå Torsdag till Zurich, och sen från Zurich fredagen, dvs +1 dag vilket gör att vi inte kommer kunna åka på resan.
Nu klurar jag lite på vad som gäller här, hade resan blivit helt avbruten hade jag väl haft rätt att inom 30 dagar boka en ny award trip, trots utgången voucher/poäng så som jag förstått det? Men i det här fallet har dom ju lagt en ny rutt som gör att vi inte kommer kunna åka på resan.
Kan jag fortfarande begära tillbaka expired voucher/poäng och få 30 dagar på mig att boka en ny resa?
Vol
Så, bokade en star alliance-resa innan årsskiftet till Portugal med en 2-4-1 som gick ut 2021-12-31 samt med poäng som går ut till våren.
Resan var tänkt att gå i slutet på augusti.
Fick idag mail att resan har ändats, från att tidigare varit avresa på fredag morgon och framme fredag förmiddag har dom nu lagt flyget att avgå Torsdag till Zurich, och sen från Zurich fredagen, dvs +1 dag vilket gör att vi inte kommer kunna åka på resan.
Nu klurar jag lite på vad som gäller här, hade resan blivit helt avbruten hade jag väl haft rätt att inom 30 dagar boka en ny award trip, trots utgången voucher/poäng så som jag förstått det? Men i det här fallet har dom ju lagt en ny rutt som gör att vi inte kommer kunna åka på resan.
Kan jag fortfarande begära tillbaka expired voucher/poäng och få 30 dagar på mig att boka en ny resa?
Vol