Om du överträder ditt visa on arrival med 20 dagar så kan du räkna med problem. Du har ju dock möjligheten att förnya din trettiodagarsperiod genom att besöka något av grannländerna (osäker på vilka av dem som är öppna). Möjligen kan du förlänga perioden utan att lämna landet. De expats jag pratat med säger att man under pandemin varit förstående att det varit svårt eller omöjligt att lämna landet och därför förlängt visa on arrival på ett sätt som annars inte är tillåtet.Blir osäker på om du skämtar, men om inte:
Vad i hela friden skulle jag bli spärrad o bötfälld för när jag "hanteras" vid hemresan??
För det första har jag inte anlänt på Visa on Arrival, utan med stöd av Visa Exemption, eftersom jag är svensk.Om du överträder ditt visa on arrival med 20 dagar så kan du räkna med problem. Du har ju dock möjligheten att förnya din trettiodagarsperiod genom att besöka något av grannländerna (osäker på vilka av dem som är öppna). Möjligen kan du förlänga perioden utan att lämna landet. De expats jag pratat med säger att man under pandemin varit förstående att det varit svårt eller omöjligt att lämna landet och därför förlängt visa on arrival på ett sätt som annars inte är tillåtet.
Om du överträder ditt visa on arrival med 20 dagar så kan du räkna med problem. Du har ju dock möjligheten att förnya din trettiodagarsperiod genom att besöka något av grannländerna (osäker på vilka av dem som är öppna). Möjligen kan du förlänga perioden utan att lämna landet. De expats jag pratat med säger att man under pandemin varit förstående att det varit svårt eller omöjligt att lämna landet och därför förlängt visa on arrival på ett sätt som annars inte är tillåtet.
Blir osäker på om du skämtar, men om inte:
Vad i hela friden skulle jag bli spärrad o bötfälld för när jag "hanteras" vid hemresan??
Samt att hotellet aldrig verkade hört talas om karantän på rummet innan provsvar. Eftersom jag var bjuden på fest ett par timmar senare fann jag det onödigt att fråga om detta, utan spatserade ut som en fri man efter en kort power nap.
1. Min fråga om hur jag skulle bli "bötfälld o spärrad" när jag blir "hanterad" kvarstår obesvarad.Detta.
Vi är I Pandemitider. Du väljer att resa i dessa tider (Likt undertecknad). Du är fullt medveten om att du ska vara i karantän fram tills dess att du får tillbaka ditt provsvar. Ändå skryter du om på ett öppet forum om hur du skiter i detta och drar på en fest.
Onödigt? Ja.
Oansvarsfullt? Ja.
Vidrigt betende? Ja.
Högst personlig åsikt, men sådan inlägg likt ditt bör resultera i temporär avstängning från forumet. Att skryta om att man utför vad som defacto är lagbrott i Thailand, är inte bara dumt, utan också vidrigt.