Senaste nytt

SAS A340-300 återuppstår ?

Gnopps

Medlem
Fast då har jag plötsligt viss förståelse för att SAS inte bokar om dig. SAS Plus (premium economy) är endast tillgängligt hos SAS, det går inte att boka som Star Alliance award. Jag förstår att de får problem med vad de ska boka om dig till, du har inte betalat för business men du har betalat mer än ekonomi vilket då skulle innebära en nedgradering.
Det är strunt samma att det är en bonusbiljett i ekonomi plus, resenären har fortfarande rätt att bli ombokad till flyg samma dag. Förslaget med UA ekonomi till ORD och därifrån SAS Plus låter ju mycket rimligt av resenären, som då de facto faktiskt blir nedgraderad en bit av sträckan. Ett annat alternativ vore t ex LH eco plus till Tyskland och därifrån SK/LH hem.
 

airborn

Medlem
2 FEB LAX-CPH ändrad till en 340
Försäljningen är stoppad

dagen före och efter är fortsatt A350, men det finns inga bonusplatser. Dagen efter passar inte så jag har ett viktigt möte

skulle åka 5 dagar till LAX.

Undrar om man kan vara proaktiv och ringa in och säga att jag vet att det kommer att ställas in och om de kan boka om till dagen innan.


och där kom mailet/SMS om att de har ställt in och bokat om mig till den 3 FEB
jag har som sagt ett viktigt möte kan kan inte stanna en dag till så jag ringde in och bad att bli ombokad till den 1 FEB

blev kopplad till en engelsktalande agent som säger att de har inget flyg den 1 feb (trots att det finns på deras hemsida, är bokningsbar, och det är en A350 och inte en fejk A340 flyg). Hennes enda alternativ var att jag ska åka ekonomi med UA LAX-EWR och SK i C därifrån...det är ju helt sjukt..

vad tror ni? stämmer det att det inte finns något flyg 1 FEB LAX-CPH? ska jag ringa imorgon igen och stå på mig?
 

ptotheg

Medlem
och där kom mailet/SMS om att de har ställt in och bokat om mig till den 3 FEB
jag har som sagt ett viktigt möte kan kan inte stanna en dag till så jag ringde in och bad att bli ombokad till den 1 FEB

blev kopplad till en engelsktalande agent som säger att de har inget flyg den 1 feb (trots att det finns på deras hemsida, är bokningsbar, och det är en A350 och inte en fejk A340 flyg). Hennes enda alternativ var att jag ska åka ekonomi med UA LAX-EWR och SK i C därifrån...det är ju helt sjukt..

vad tror ni? stämmer det att det inte finns något flyg 1 FEB LAX-CPH? ska jag ringa imorgon igen och stå på mig?

För mig är det tillgängligt och bokningsbart i samtliga klasser för pengar men inte poäng.
 

airborn

Medlem
För mig är det tillgängligt och bokningsbart i samtliga klasser för pengar men inte poäng.

Ja precis...då var det inte vara har som såg det. är det involuntary reroute så ska det inte spela roll att det inte finns poängresor. Låter konstigt att de hellre betalar UA över kontinenten än att sätta mig på det flyget...

Jag får ringa de imorgon igen..
 

airborn

Medlem
ringde de idag..

först sa de samma sak, det finns inget flyg den 1 feb. men jag stod på mig...sedan sa de att det finns inga bonusplatser den dagen och då fick jag åter säga att detta är en involuntary rebooking och att det är de som har ställt in och ska kunna erbjuda en plats även om det inte finns i den biljettklass som det är ursprungligen bokad i. Kvinnan lät lite förvånad och bad mig vänta medans hon kontaktar en annan avdelning...sedan återkom hon och sa att det är fixat och att jag är nu inbokad på flyget den 1 feb.

så ibland lönar det sig att veta sina rättigheter och stå på sig. Har ännu inte fått biljetten så det ska bli intressant att se om de har fått ändrat bokningklass eller inte.
 

palmen

Moderator
ringde de idag..

först sa de samma sak, det finns inget flyg den 1 feb. men jag stod på mig...sedan sa de att det finns inga bonusplatser den dagen och då fick jag åter säga att detta är en involuntary rebooking och att det är de som har ställt in och ska kunna erbjuda en plats även om det inte finns i den biljettklass som det är ursprungligen bokad i. Kvinnan lät lite förvånad och bad mig vänta medans hon kontaktar en annan avdelning...sedan återkom hon och sa att det är fixat och att jag är nu inbokad på flyget den 1 feb.

så ibland lönar det sig att veta sina rättigheter och stå på sig. Har ännu inte fått biljetten så det ska bli intressant att se om de har fått ändrat bokningklass eller inte.
Sånt länge de finns J tillgängligt på det man vill boka ok till så kan agenterna lösa detta. Så fort det är J0 blir det dock problem när "en annan avdelning" då måste låsa upp platser vilket de oftast nekar och man hamnar tyvärr i limbo då. Sitter själv och stångas med ett sådant ärende nu när SAS ställt in och bokat on till the en dag som inte alls passar att flyga på, har fått det nekat två ggr och är inne på 3e vändan nu. Att man har all rätt på sin sida spelar tyvärr ingen roll.
 

Gnopps

Medlem
Min LAX-CPH blev inställd och jag bad om att få LAX-UA-SFO-SK-CPH, efter en snabb koll var detta inte ok då UA-flyget inte hade SK-kod. Istället blev det LAX-SK-EWR-SK-CPH, hade hellre velat ha mer tid att sova över Atlanten men är nöjd med servicen (förutom 45 min väntetid att komma från).

Har inte fått den omskrivna biljetten dock, så får se hur det går.
 

airborn

Medlem
Min LAX-CPH blev inställd och jag bad om att få LAX-UA-SFO-SK-CPH, efter en snabb koll var detta inte ok då UA-flyget inte hade SK-kod. Istället blev det LAX-SK-EWR-SK-CPH, hade hellre velat ha mer tid att sova över Atlanten men är nöjd med servicen (förutom 45 min väntetid att komma från).

Har inte fått den omskrivna biljetten dock, så får se hur det går.

detat erbjöd de mig också. Jag försökte också med LAX-SFO men det var blankt nej. LAX-EWR sa de att det var i Ekonomi, trots att jag hade C biljett så det var inget som lockade. Då åker jag hellre med SAS dagen innan på samma direktflyg. Jag har inte fått min biljetterad heller trots attdet nu har gått 1,5 dygn...på SAS appen, under bokningen står det att betalning ej slutfört, vänligen kontakta customer service...men när jag ringer in säger de att det är i sin ordning och att den är i kö för att biljetteras...
 
Toppen