Senaste nytt

Reklam för Amex Centurion

Jag tyckte att det verkade ovärt när det låg på 20k/år och ingen entry fee. 35+35 verkar absurt för två svarta kort + 8 gröna. Jag har 4st Elite kort idag, två per vuxen; ett privat, ett företag. Hade minst förväntat mig 4 svarta kort + 4 platinum för den avgiften. (Varje extra svartkort kostar 10k/år). 8 gröna kort känns väldigt fattigt måste jag säga. Men jag tror att hela grejen är att luffare som jag skall kunna skaffa kortet - annars har jag hört om spend på 2 MSEK/år för att ens bli flaggad - men det var förr i tiden. Den enda gången är om kortet garanterar förtur på krogen till bord, VIP-kö, gästlista allt. Man visar kortet och vakten vinkar in.
 
don’t do it….. det är inte värt 70k.

Skulle säga att om man behöver fundera på om kortet är värt det så är det bättre att skippa det. Är mer för dem som inte bryr sig om 70k. Kan tänka mig de som har en månadslön på 250k+ så kan du likaväl ha kortet för du märker inte de 35k/år på kontot.

Reser man mycket så lär man redan vara upp i de olika bonus nivåerna man får i Radisson (Gold), Hilton (Diamond), Avis (President), mfl.
Kan tänka mig att en av de gångerna du kan räkna in kostnaden är vid dyra resor där de går över din hemförsäkring och du skulle behöva köpa en tilläggsförsäkring. Centurion skulle täcka det och har den bästa reseförsäkringen du kan få. Men du kommer lång med AmEx platinum.
 

Renato

Medlem
Centurion är ju för "fattiga" människor som spenderar pengar för att känna sig rik. När man är förmögen så skiter man i det. Jag menar Daniel Ek, hänger ju inte på DI Gasell direkt. Det blir svårt att göra sig av med 60k när inbjudan väl kommer känner jag.

Hate 2 say it men stämmer ej. En gammal vän till mig som är miljardär har faktiskt kortet till sin familj, jag kommer ihåg då vi var i Vegas för många år sen då ringde hans egna värd honom då sonen hade hamnat över sin gräns på sina resor runt Europa. Då fick Mr X säga ja eller nej roligt nog så sa han nej då av principiella skäl.

Jag tyckte det var hilarious.
 

EBGGOT

Medlem
Skulle säga att om man behöver fundera på om kortet är värt det så är det bättre att skippa det. Är mer för dem som inte bryr sig om 70k. Kan tänka mig de som har en månadslön på 250k+ så kan du likaväl ha kortet för du märker inte de 35k/år på kontot.

Reser man mycket så lär man redan vara upp i de olika bonus nivåerna man får i Radisson (Gold), Hilton (Diamond), Avis (President), mfl.
Kan tänka mig att en av de gångerna du kan räkna in kostnaden är vid dyra resor där de går över din hemförsäkring och du skulle behöva köpa en tilläggsförsäkring. Centurion skulle täcka det och har den bästa reseförsäkringen du kan få. Men du kommer lång med AmEx platinum.

Jag har kortet så jag funderar inte på värt det eller inte utan mer sätter det i perspektiv på vad man har fått under coronan samt vad ens resemönster kommer vara det närmaste 12 månaderna.

Jag betalde ”Buy in” innan coronan men jag hade inte hoppat på tåget idag. Bara för man råd med ett visst kort behöver man inte vara omdömeslös med pengar. 70 k är mkt pengar.
 

igelkotten

Medlem
Skulle säga att om man behöver fundera på om kortet är värt det så är det bättre att skippa det. Är mer för dem som inte bryr sig om 70k. Kan tänka mig de som har en månadslön på 250k+ så kan du likaväl ha kortet för du märker inte de 35k/år på kontot.

Reser man mycket så lär man redan vara upp i de olika bonus nivåerna man får i Radisson (Gold), Hilton (Diamond), Avis (President), mfl.
Kan tänka mig att en av de gångerna du kan räkna in kostnaden är vid dyra resor där de går över din hemförsäkring och du skulle behöva köpa en tilläggsförsäkring. Centurion skulle täcka det och har den bästa reseförsäkringen du kan få. Men du kommer lång med AmEx platinum.

Jag avstår oftast att köpa en kaffe ute, för det är ju egentligen oftast inte värt 49 kronor och kalkylen i sig då stör mig. Och då är ju kostnaden av en kaffe som andel av min inkomst bra mkt mindre än ditt exempel.

Jag arbetar med många som är multimiljonärer (i dollar) och ser inte till en enda lyxklocka eller liknande. Det är ryggsäck och tunnelbana all around. Bara för att man har pengar betyder det inte att man spenderar utan tanke.

Jag själv är ju dock poängnörd så hade säkert haft lättare att övertala mig själv av nyttan med ett Centurion jämfört med en kaffe. Men det är ju min dumma, dyra hobby - som jag redan räknar med att jag går back på i kronor (men plus på i upplevelser).
 
Jag har kortet så jag funderar inte på värt det eller inte utan mer sätter det i perspektiv på vad man har fått under coronan samt vad ens resemönster kommer vara det närmaste 12 månaderna.

Jag betalde ”Buy in” innan coronan men jag hade inte hoppat på tåget idag. Bara för man råd med ett visst kort behöver man inte vara omdömeslös med pengar. 70 k är mkt pengar.

Håller helt med, det tar faktiskt väldigt långt tid att spendera pengar för man läser på så att man är kunnig och betalar för något medvetet.
 
Toppen