Senaste nytt

Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

R2-D2

Ny medlem
Har högsta nivån men bokar bara Europa. Familjen skall ju med. Men skall väl ta en ensamtur till Tokyo är tänkt. Känns lite bortkastat då jag inte kan resa pga jobb och familj och hund som då ingår i familjen.
 

Oscar1155

Medlem
Hej har en fråga angående Fly premium, förstår mig inte riktigt på den.
Har bokat en bonusresa till usa i vår för mig och min sambo med Sas plus för totalt 160k poäng, har ett mastercard premium sas.
hur kan jag dra nytta av fly premium, om det nu hade funnits business hade jag kunnat uppgradera gratis då?
 

LPC123

Medlem
Hej har en fråga angående Fly premium, förstår mig inte riktigt på den.
Har bokat en bonusresa till usa i vår för mig och min sambo med Sas plus för totalt 160k poäng, har ett mastercard premium sas.
hur kan jag dra nytta av fly premium, om det nu hade funnits business hade jag kunnat uppgradera gratis då?
Ja om det finns plats så betalar du samma natla poäng för Business som för GO
 
Hej har en fråga angående Fly premium, förstår mig inte riktigt på den.
Har bokat en bonusresa till usa i vår för mig och min sambo med Sas plus för totalt 160k poäng, har ett mastercard premium sas.
hur kan jag dra nytta av fly premium, om det nu hade funnits business hade jag kunnat uppgradera gratis då?
Vilken nivå har du på fly premium?

hur många poäng har du senaste 12 månaderna och hur många hade du när resan bokades?
Det är det som avgör.

har du högsta nivån och det finns awardplatser lediga får du köpa dem för go-pris. Likadant kan du göra med plusbiljetter om det finns tillgängligt.

men om du betalat 160 för två tyder det på att du inte hade en av de högre nivåerna då.
 
Hej har en fråga angående Fly premium, förstår mig inte riktigt på den.
Har bokat en bonusresa till usa i vår för mig och min sambo med Sas plus för totalt 160k poäng, har ett mastercard premium sas.
hur kan jag dra nytta av fly premium, om det nu hade funnits business hade jag kunnat uppgradera gratis då?
Mycket beror på vilken nivå av fly premium du har, alltså hur mycket EB poäng har du totalt tjänst de senaste 12 månaderna. Se översta inlägget eller deras hemsida.
T.ex. har du uppnått nivån för att få boka plus i hela världen o betala för ekonomi borde du fått motsvarande biljetter du nu bokat men för 120k poäng istället. O har man uppnått nivån för business så kan man även flyga de om de nu finns plats. Businessbiljetterna går dock som smör i solsken på de flesta destinationer så behöver ofta bokas direkt när de släpps.
 

palmen

Moderator
Hej har en fråga angående Fly premium, förstår mig inte riktigt på den.
Har bokat en bonusresa till usa i vår för mig och min sambo med Sas plus för totalt 160k poäng, har ett mastercard premium sas.
hur kan jag dra nytta av fly premium, om det nu hade funnits business hade jag kunnat uppgradera gratis då?
Du kan aldrig uppgradera. Du får bara köpa plus/business när det finns awardplatser men betala priset för go i poäng.
 

Oscar1155

Medlem
Kanon tack, försökte söka igen och hittade detta när jag var inloggad och sökte efter en resa:

Screenshot 2021-11-08 125904.png

Denna innebär alltså att jag är nivå 2, alltså Europa sas plus bonus?
 
Jag förstår inte dem här "Fly Premium" resorna - vad skall det vara bra för? Jag har 3st "2-4-1" vouchers, en som kanske brinner inne. ca 500 000 poäng och en spend på 500k. Är inte "2-4-1" det man skall lägga sina poäng på ?
 
Toppen